Слушание музыки и анализ Прослушай уже известную тебе песню «Бір бала» в
исполнении хора.
Какой хор исполнил народную песню «Бір бала» (дет-
ский, женский, мужской, смешанный)?
к какому виду ты отнес бы прослушанный хор
профессиональному или народному?
Анализируя особенности хорового исполнения песни,
используй следующие определения: многоголосный,
коллективный, профессиональный, ансамбль, дири-
жер.
о
Исполнение песни
С учителя исполните вместе со всем классом
песню «Бір бала» в два голоса.
Общий: Is she a very clever girl of seven?Разделительный: She is а very clever girl of seven.Альтернативный: Is she a very clever girl of seven or of eight?Специальный: What is the girl like?Вопрос к подлежащему: Who is a very clever girl of seven?
2) Mary likes reading interesting books.
Общий: Does Mary like reading interesting books? Разделительный: Mary likes reading interesting books, doesn't she? Альтернативный: Does Mary like reading interesting or boring books? Специальный: What does Mary like to read? Вопрос к подлежащему: Who likes reading interesting books?
3) Students study at the Institute.
Общий: Do students study at the Institute?Разделительный: Students study at the Institute, don't they? Альтернативный: Do students study at the Institute or in the University? Специальный: Where do the students study?Вопрос к подлежащему: Who studies at the Institute?
4) I write SMS to my friend very often.
Общий: Do I write SMS to my friend very often? Разделительный: I write SMS to my friend very often, don't I? Альтернативный: Do I write SMS to my friend or to my parents very often? Специальный: What do I write to my friend very often?Вопрос к подлежащему:Who writes SMS to my friend very often?
5) They are at that home.
Общий: Are they at that home? Разделительный:They are at that home, aren't they? Альтернативный: Are they at that home or in the other one? Специальный: In which house are they?Вопрос к подлежащему: Who is at that home?