Vujudlari bilan bezagan va bezab turgan olim va shoirlardan ko'plarning ba'zi sifatlaridan va ahvollaridan bayon 1."Bu aziz kitob hazrati xoqon Shohrux Mirzo podshohligi davrid boshlab ,shu zamonga qadar yer yuzini ravshan
II chorak
qiladi”. Ushbu jumla qaysi asar haqida va kimning tilidan aytilgan?
A) Majolis un-nafois: Xondamir
B) Nasoyim ul-muhabbat: Xondamir
C) Majolis un-nafois: Rashidiy
D) Nazm ul-jabohir: Abduramon Jomiy
2."Xazoyin ul-maoniy”dagi devonlarni tartib bilan joylashtiring.
1.Badoyi ul-vasat 2.G'aroyib us-sig‘ar 3.Favoyid ul-kibar 4. Navodir ush-shabob
A. 1;2;3;4 B. 2;1;4;3 C. 2;4;1;3 D. 4;3;2;1
3. Noto'g'ri hukmni toping.
A. Navoiy arab, fors, hindiy tillari qatorida o'zbek tilining ham eng qadimiy tillaridan biri ekanligini alohida
ta'kidlaydi.
B. Adib turkiy tildagi yuzta fe'lni keltirib, ularning ma`nosini anglatadigan so`zlarning arab tilida mavjud emasligini
kolrsatadi
C. “Majolis un- nafois” asari o‘zbek adabiyoti va madaniyati tarixi uchun noyob manba hisoblanadi
D. Qabog' so'zining ma'nosi ko'z va qoshlar orasini biliradi.
4. Navoiyning tasavvuf tarixiga bag'ishlangan asari qaysi?
A. Nasoyim ul-muhabbat B. Mahbub ul-qulub C. Majolis un-nafois D. Tarixi mulki ajam
5. Navoiyning qaysi g'azali boshdan oyoq“ tardi aks" san'atiga tayanadi?
В послевоенные неурожайные годы, на Кубани опять разразился голод. Только уже не искусственный, как в 33 году, а настоящий.
Но надо же было, так случится, что именно в это ужасное время, слег от открывшихся боевых ран, муж Варвары. А на руках у нее еще был крошечный, только родившийся сынок.
Врачи сказали, что хорошо выздоровлению мужа, может молоко. Но оно было, на вес золота. А таких средств — семья не имела.
Вот и решила Варвара, часть своего молока сцеживать и под видом коровьего, давать больному мужу.
Делить его было, ужасно тяжело. Главным мерилом было, или ослабление ребенка или ухудшение состояния мужа.
Чем бы это закончилось — неизвестно.
Но спустя время, глава семейства, умер.
Глаза ослабленного сынули, засияли от счастья, когда он вдоволь напился молока.
Ведь он, еще несмышленый не понимал, какой ценой, оно к нему привалило.
А Варвара тихо плача, думала, не зная как воспринимать трагедию: «Может хоть одного а так бы от истощения, умерли бы оба». А ночью, ей приснился сон. Будто бы главы всех стран, подружились и не стало войн. А все силы правительств, стали направляться на то, чтобы воспитать у людей духовность. Несмотря на то, что она делает людей, не воинственными.
Объяснение:
Мақал адам өмірінің барлық саласын қамтыған. Алайда заман талабына сай өзгеріске ұшырап отырған. Мысалы, еңбек туралы айтылған мақалдардан халықтың оған деген көзқарасын білуге болады. "Еңбегі бардың – өнбегі бар", "Еңбек түбі – мереке", "Бейнет түбі – зейнет", "Бейнетсіз рахат жоқ", "Еріншекке ошақтың екі бұты айшылық жер". Сонымен қатар мал сырын жақсы білетін қазақ төрт түліктің өзіне тән қасиетін де атап өткен.
Мақал мен мәтелдің айырмашылығы мазмұнында. Мақал – өмірде болған елеулі оқиғаға берілген даналық қорытынды. Ал мәтелде сөз айшықты, көркем теңеу қолданылады. "Көппен көрген ұлы той", "Қызым саған айтам, келінім сен тыңда" деген мәтелдерден аңғаруға болады, яғни, мақалдағыдай дәлелдеу, қорытынды пікір болмайды. Тек ойды жанамалап жеткізеді. Қалай дегенмен, "мақал да, мәтел де – халықтың қазынасы, тіл майданындағы басты қаруы" дейді
Объяснение: