Выполнить задания ⬇️
4-variant
So’fi yana past toifa oldida muborak og’zini ochib, aziz tilini qaldiratmoqqa majbur bo’ldi:
Badbaxt fitna! Qo’yasanmi -qo’ymaysanmi, axir?!
“Hubbuli vatani minal imon” deganlar – Vatanni sevish imondan”, axir! Bilmasang, bekor-da! Vatani yo’q – dunyoda lo’li, xolos. Meni bevatan deb bildingmi?
So’fi biroz qizib ham ketdi.
– Bu hovli-joy otangdan qolgani uchun o’zimniki deysanmi yo? Unday desang, boshput olib, o’risvoyning religa tushib, “hayt” deb… Makkatilloga jo’nab qolaman. Hovling boshingdan qolsin, fitna!
Bu safar Qurvonbibi yalinib-yolvorib zo’rg’a tinchitdi.
Chinakam, so’fida hajga borish niyati kuchli. Har yili javraydi. Bir-ikki marta pasport oldi ham. Faqat, nima uchundir, oyog’ini o’z shahrining tuprog’idan uzmadi.(Cho’lpon. “Kecha va kunduz”)
Topshiriqlar
1. Matndagi gaplarning faqat subyekti va predikatini ko’chirib, qavs ichida ularning nima bilan ifodalanganligini yozing.
2. Matndagi qo’shma so’zlarni alohida ko’chirib, qavs ichida qaysi so’z turkumiga mansubligini yozing
3. tinchitmoq fe’lini 1-tuslanishda tuslang.
Кээ бир жаштар кайсы кесипти аркаларын билип, мурдатан эле тандоо жасап коюшкан. Башкалары билим албай эле чет өлкөгө чыгып кетүүгө кызыкдар. Үчүнчүлөрү болсо: “кайсы окууга окуйм, кайсы кесипти тандайм?”, - деп убара. Албетте, күн сайын өзгөрүп жаткан заманда талапка ылайык кесип тандоого көңүл буруу зарыл. Себеби көпчүлүк жаштар кесип тандоодо жоопкерчиликсиз болушат. Үйгө жакын университет, досторум менен бирге окуйм деп жүрө бергендер бар. Бул сөзсүз түрдө текке кеткен убакыт, жакпаган кесип жана максатсыз жашоого алып келет. Кесип тандоодо эмнелерге көңүл буруу керек?
Төмөндө өз ишинин мыктысы болгон 10 кесип ээлери сизге кеңеш берет
1) разрушение церквей Константинополя в ходе восстания «Ника» в 532 году;
2) в этом же 532 году Юстиниан приглашает лучших архитекторов Исидора Милетского и Анфимия Тралльского;
3) выбор названия для храма;
4) общий план храма (квадрат с куполом в центре);
5) размеры и высота храма;
6) материалы, которые использовались при строительстве (особенно материалы колонн);
7) украшение храма фреска, мозаика, золотом и дорогими сортами камня;
8) купол – его площадь, тонкие опоры (слепящее солнце не давало их увидеть и верующим казалось, что купол подвешен на золотой цепи, которая спускается с неба);
9) математические знания, которые были нужны, чтобы построить храм и особенно купол.