Експеримент Результати вимірювань одразу заносьте до таблиці 1. Накресліть таблицю. № Відстань від предмета до лінзи d, м Відстань від лінзи до зображення предмета f, м Фокусна відстань лінзи F, м Оптична сила лінзи D, дптр 1 2 3 4
3. Встановіть параметри як показано на рисунку (не змінюйте їх під час проведення дослідів, а саме опуклість лінзи, або її радіус):
4. Розташуйте предмет так, щоб дістати чітке зменшене зображення предмета. Виміряйте відстань d від предмета до лінзи та відстань f від лінзи до зображення предмета. 5. Пересуваючи предмет, дістаньте чітке збільшене зображення предмета. Виміряйте відстань d від предмета до лінзи та відстань f від лінзи до зображення предмета. 6. Проведіть дослід ще двічі довільно змінюючи розташування предмета.
Опрацювання результатів експерименту 1. Для кожного досліду визначте: 1) фокусну відстань лінзи (скориставшись формулою тонкої лінзи); 2) оптичну силу лінзи (скориставшись означенням оптичної сили).
Дослід 1
Дослід 2
Дослід 3
Дослід 4
Аналіз експерименту та його результатів Проаналізуйте експеримент і його результати. Сформулюйте висновок, у якому: 1) порівняйте значення фокусної відстані, одержані вами в різних дослідах; 2) дізнайтесь у вчителя значення оптичної сили лінзи, наведене в паспорті , та порівняйте його зі значеннями оптичної сили, отриманими в ході експерименту; 3) зазначте причини можливої розбіжності результатів.
Физика – одна из наук, изучающих природу. Свое название физика получила от греческого слова «фюзис», что в переводе означает «природа». Поначалу физикой называли науку, которая рассматривала любые природные явления. Впоследствии же круг изучаемых физикой явлений был достаточно четко обозначен.
Узнаем, как зарождалась физика. Еще в древности люди начали исследовать окружающий мир. Прежде всего это было вызвано повседневными потребностями: надежно защититься от непогоды и хищников, собрать урожай, противостоять врагу и т. д. Людям нужно было научиться поднимать и перемещать тяжелые камни, чтобы строить дома с крепкими стенами; выплавлять металл из руды, чтобы изготовлять плуги, топоры, наконечники стрел...
Природа - это весь материальный мир, который нас окружает: воздух, вода, земля, люди, животные, растения, планеты, звезды, бактерии и тому подобное. В природе происходят непрерывные изменения, эти изменения называются явлениями природы. Объяснить явление - значит указать на его причины
Масса атома соответствует массе ядра. Ядро состоит из протонов и нейтронов. При этом число протонов соответствует порядковому номеру элемента. Поэтому мы всегда к любому элементу можем узнать количество протонов (порядковый номер) и нейтронов (атомная масса ядра - порядковый номер) Пример: азот N. Его атомный вес 14, а порядковый номер 7. Поэтому число протонов в нем 7, а нейтронов 14-7=7. Медь Cu. Атомный вес 63, порядковый номер 29. Ядро меди состоит из 29 протонов и 63-29=34 нейтронов.
А количество электронов соответствует количеству протонов, т.е. это тоже порядковый номер. У азота их 7, а у меди 29.
Физика – одна из наук, изучающих природу. Свое название физика получила от греческого слова «фюзис», что в переводе означает «природа». Поначалу физикой называли науку, которая рассматривала любые природные явления. Впоследствии же круг изучаемых физикой явлений был достаточно четко обозначен.
Узнаем, как зарождалась физика. Еще в древности люди начали исследовать окружающий мир. Прежде всего это было вызвано повседневными потребностями: надежно защититься от непогоды и хищников, собрать урожай, противостоять врагу и т. д. Людям нужно было научиться поднимать и перемещать тяжелые камни, чтобы строить дома с крепкими стенами; выплавлять металл из руды, чтобы изготовлять плуги, топоры, наконечники стрел...
Природа - это весь материальный мир, который нас окружает: воздух, вода, земля, люди, животные, растения, планеты, звезды, бактерии и тому подобное. В природе происходят непрерывные изменения, эти изменения называются явлениями природы. Объяснить явление - значит указать на его причины
Пример: азот N. Его атомный вес 14, а порядковый номер 7. Поэтому число протонов в нем 7, а нейтронов 14-7=7.
Медь Cu. Атомный вес 63, порядковый номер 29. Ядро меди состоит из 29 протонов и 63-29=34 нейтронов.
А количество электронов соответствует количеству протонов, т.е. это тоже порядковый номер. У азота их 7, а у меди 29.