Speaking Task 1. Choose the question from the card on the topic Entertainment and fedia^ prime prime and be ready to answer it after the teacher starts the conversation. Produce a speech by giving extended answers to the questions. Share your ideas with the class. Teacher organizes a Socratic seminar, which helps him/her to assess learners while they are speaking on the toplic Entertainment and Media and he/she prepares and cuts down questions and expressions beforehand. Learners sit in a circle and answer the question using in their speech some formal and Informal expressions to present logically connected information to their classmates. Expressions: Stating an opinion The way I see it... Sorry to interrupt, but... Is it okay if I jump in for a second? Can I add something here? Can I throw my two cents in? Not necessarily Interrupting If I might add something..... I beg to differ No, I'm not so sure about that That's for sure Expressing disagreement I'd say the exact opposite I have to side with somebody (name)on this one I was just going to say that In my opinion Expressing agreement If you ask me.. That's exactly how I feel As far as I'm concerned. If you want my honest opinion..... You have a point there That's not always the case
Пирамида. ,
боковые , общую .
О V S h осн 3
1
, где Sосн –
; h .
Площадь полной поверхности S = Sосн + Sб.п,
Sосн основания; Sб.п
поверхности.
Правильная пирамида пирамида, основании лежит правильный многоугольник вершина проектируется
основания.
У правильной пирамиды:
- боковые ребра равны;
7
- боковые грани – равные равнобедренные треугольники;
- двугранные углы при ребрах основания равны;
- двугранные углы при боковых ребрах равны;
- плоские углы при вершине равны;
- все апофемы (высоты боковых граней, опущенные на ребра
основания) равны.
Площадь боковой поверхности правильной пирамиды:
Sб.п.прав.пир = lр , где l – апофема; р – полупериметр основания.
Sб.п.прав.пир =
cos
Sосн , где – двугранный угол при ребре основания.
Объяснение: