Speaking Task 1. Choose the question from the card on the topic Entertainment and fedia^ prime prime and be ready to answer it after the teacher starts the conversation. Produce a speech by giving extended answers to the questions. Share your ideas with the class. Teacher organizes a Socratic seminar, which helps him/her to assess learners while they are speaking on the toplic Entertainment and Media and he/she prepares and cuts down questions and expressions beforehand. Learners sit in a circle and answer the question using in their speech some formal and Informal expressions to present logically connected information to their classmates. Expressions: Stating an opinion The way I see it... Sorry to interrupt, but... Is it okay if I jump in for a second? Can I add something here? Can I throw my two cents in? Not necessarily Interrupting If I might add something..... I beg to differ No, I'm not so sure about that That's for sure Expressing disagreement I'd say the exact opposite I have to side with somebody (name)on this one I was just going to say that In my opinion Expressing agreement If you ask me.. That's exactly how I feel As far as I'm concerned. If you want my honest opinion..... You have a point there That's not always the case
1) Из рисунка следует, что внутренние стороны треугольников основания являются средними линиями большого треугольника, так как соединяют середины сторон, и, следовательно, равны:
1/2 стороны, обозначенной 2 штрихами (у серого треугольника);
1/2 стороны, обозначенной 1 штрихом (у белого треугольника).
Таким образом, 3 стороны белого треугольника равны 3 сторонам серого треугольника, - значит, эти треугольники равны.
2) Фигура, обозначенная S, является параллелограммом, так как его противоположные стороны равны (это вытекает из выше доказанного равенства треугольников) и параллельны (средние линии параллельны основаниям). Следовательно, S в 2 раза больше площади серого треугольника:
26
Объяснение:
1) Из рисунка следует, что внутренние стороны треугольников основания являются средними линиями большого треугольника, так как соединяют середины сторон, и, следовательно, равны:
1/2 стороны, обозначенной 2 штрихами (у серого треугольника);
1/2 стороны, обозначенной 1 штрихом (у белого треугольника).
Таким образом, 3 стороны белого треугольника равны 3 сторонам серого треугольника, - значит, эти треугольники равны.
2) Фигура, обозначенная S, является параллелограммом, так как его противоположные стороны равны (это вытекает из выше доказанного равенства треугольников) и параллельны (средние линии параллельны основаниям). Следовательно, S в 2 раза больше площади серого треугольника:
S = 13 · 2 = 26