9-тапсырма. Төмендегі сөйлемдерден диалект сөздерді тауып, әдеби тілде- гі нұсқасымен салыстыр. Қандай ерекшеліктері бар екендігін жұпта, топта
талқыландар.
1. Құдағай, сізді ауқат ішсін деп төр тамға шақырып жатыр
атамдар. 2. Нүсірлеп құйған жаңбыр суы жыра, сайларға сыймай
ағып жатыр. 3. Балалар, пахтаның чатағымен жүріп, сабаққа қо-
палдау дайындалған боларсыңдар. 4. Дегенмен мынадай сұраққа
жауап беріп көргін. Еш қысылмағын, саспағын.
(«Қазақ диалектологиясы» кітабынан)
Одним прекрасным летним днем, в предгорья Алатау пришла весна. Ручеёк зазвенел, разнося свою прохладную водичку по всей окрестности гор. А на предгорьях тем временем распускались тюльпаны. Все было покрыто красно-желтым ковром из маленьких тюльпанов. И водички ручейка хватало на всех. Но, почти на краю поля, был один тюльпан. Он не мог распуститься потому что ему не хватало водички ручейка. Из-за большого камня который преграждал дорогу ручейку ему не хватало водички. Постепенно он засыхал, так и не показав свою истинную красоту. Но вот, как-то раз мимо этого тюльпана пробегала лисичка, она заметила этот маленький почти засохший тюльпан. Ей стало интересно, почему же он засыхает, а остальные тюльпаны нет. Она подбежала к этому тюльпану и спросила «что с тобой милый тюльпан? Почему ты не цветешь так же ярко как другие?», на что тюльпан, дрожащим, еле слышным голосом ответил «Видишь лиса этот камень? Он преграждает путь ручейку ко мне, и не дает мне пить. Из-за него я засыхаю». И тут лиса решила тюльпану, она собрала все свои силы в свою маленькую лапку и убрала тот камень, который мешал ручейку добраться до этого тюльпана. И тут ручеёк добрался до этого тюльпана, и буквально в мгновение тюльпан расцвел ярче всех. Лиса не могла поверить своим глазам, тюльпан был очень красив и ярок. После того как он расцвел он поблагодарил лису от всего своего крохотного сердечка.
Əрбір мектептін өзіндік мектеп формасы болады. Ал оны қатан турде сақтау қажет. Мектеп формасын киіп, оны таза устап, форманы сақтасан улгілі оқушылардын қатарына қосыласын. Қазіргі танда оқушылардын біраз бөлігі мектеп формасын сақтауды жөн көрмесе, енді бірі форманы тап-тұйнақтай етіп сақтап журеді. Мектеп формасын сақтап, тəртіпке бағыну оқушынын тəртібі мен санасынын жоғары денгейде екендігін көрсетеді деуге болады. Қазірден бастап мектеп формасын сақтамай тəртіпке бағынбаған оқушы кейін өскенде занға да, жумысындағы тəртіпке де бағынбайды. Сондықтан оқушы мектеп кезінен бастап форманы сақтауды, тəртіпті бұзбауды уйренуі керек. Мектеп формасы əрбір оқушының сəнін келтіріп, ерекше өң беріп турады.