В
Все
М
Математика
О
ОБЖ
У
Українська мова
Д
Другие предметы
Х
Химия
М
Музыка
Н
Немецкий язык
Б
Беларуская мова
Э
Экономика
Ф
Физика
Б
Биология
О
Окружающий мир
Р
Русский язык
У
Українська література
Ф
Французский язык
П
Психология
А
Алгебра
О
Обществознание
М
МХК
В
Видео-ответы
Г
География
П
Право
Г
Геометрия
А
Английский язык
И
Информатика
Қ
Қазақ тiлi
Л
Литература
И
История
nikitta76
nikitta76
30.09.2021 10:15 •  Химия

Методом нулевой суммы,расставьте степени окисления всех химических элементов в представленных соединениях


Методом нулевой суммы,расставьте степени окисления всех химических элементов в представленных соедин

Показать ответ
Ответ:
Svet1k03
Svet1k03
15.07.2020 01:26

Объяснение:

Task 1. Match the words with the opposite meaning.

1. moral a) undrinkable

2. drinkable b) shy

3. to support c) quiet

4. intense d) to bully

5. to appear e) contrary

6. similar f) to disappear

7. confident g) immoral

Task 2. Put in THE in the sentences where necessary.

1) … Mississippi is the longest river in … Northern America.

2) … Fuji is an extinct volcano and the highest mountain of … Japanese Islands.

3) … UK consists of Great Britain and … Northern Ireland.

4) … Bahamas are a group of islands in … Atlantic Ocean.

5) One of the natural attractions in … Canada is … Lake Superior.

Task 3. Choose one of these modal verbs from the box to complete the sentences.

There is one EXTRA verb.

can may should must could

need

1. When I was a little girl, I do acrobatic tricks, but now I can’t.

2. If there is not going to be any information about those passengers till tomorrow morning, we call the police.

3. Conflicts lead to bad relations.

4. We have respect for other people.

5. Do you know that cats see in the dark?

Task 4. Choose the most appropriate options to fill in the gaps.

I (1) that emergency call nearly midnight. “My three kids (2) not at home yet,” - a worried male voice informed the emergency service. The man explained that his two sons, Allan, 15, and Johnny, 13, and their twelve-year-old cousin Jack (3) for a bicycle ride and there was no sign of them yet. The man sounded very nervous, as he suspected that something (4) to the boys. No doubt, they (5) in trouble. The rescue party headed right there.

The rescuers saw the boys soon. They (6) down the hill. They were walking very slowly. Two of them were helping the third boy – his leg (7) and he was screaming with pain. Later he told us that they had been practicing extreme cycling. Unfortunately, things like that (8) quite often. I (8) for the emergency center for more than five years and have seen lots of kids suffering from their extreme. They often ignore safety rules, and get injured or worse. They cannot realize that without a very careful preparation any extreme sport is a (10) activity.

ВСТАВЬТЕ ЭТИ СЛОВА В ТЕКСТ.

1. a) receive b) received c) have received d) had received

2. a) are b) was c) were d) had been

3. a) left b) was left c) have left d) had left

4. a) happened b) had happened c) is happening d) has happened

5. a) is b) was c) were d) are

6. a) move b) are moving c) had moved d) were moving

7. a) was broken b) has been broken c) is broken d) broke

8. a) happen b) are happening c) have happened d) will happen

9. a) work b) am working c) was working d) have been working

10. a) danger b) dangerous c) dangerously d) endangered

0,0(0 оценок)
Ответ:
shevchukmaria2
shevchukmaria2
30.09.2020 22:29

1.    Качественный состав жидких и твердых углеводородов можно ус­тановить путем окисления их оксидом меди (II).

Поместите в сухую пробирку 1 г порошка оксида меди (II) и очень немного (0,2 г) парафина, керосина или вазелинового масла. Жидкие нефтепродукты должны пропитать оксид меди (II). Пробирку с парафи­ном для этой цели следует подогреть, чтобы твердый нефтепродукт рас­плавился.

Придав пробирке горизонтальное положение, внесите в нее немного обезвоженного медного купороса и закройте пробкой с газоотводной труб­кой так, чтобы порошок сульфата меди (II) находился возле пробки. Конец газоотводной трубки опустите в пробирку с известковой водой (рис. 62).

Нагревайте несильно смесь веществ. Что замечаете на стенках про­бирки? Какие изменения происходят с сульфатом меди (II) и известко­вой водой?

Прекратите опыт. После того как пробирка остынет, удалите из нее сульфат меди (II) и извлеките продукты реакции. Во что превратился оксид меди (II) при окислении углеводородов?

Какой вывод можно сделать о качественном составе взятых для ис­следования нефтепродуктов на основании проведенного опыта? Составьте уравнение реакции полного окисления оксидом меди (II) предельного углеводорода, в состав молекулы которого входят 14 атомов углерода.

Объяснение:

0,0(0 оценок)
Популярные вопросы: Химия
Полный доступ
Позволит учиться лучше и быстрее. Неограниченный доступ к базе и ответам от экспертов и ai-bota Оформи подписку
logo
Начни делиться знаниями
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси ai-бота