Пинская шляхта(хотя бы один вопр )
1.Сярод ніжэйпералічаных герояў з твораў Вінцэнта Дуніна-Марцінкевіча назавіце прадстаўнікоў пінскай шляхты з аднайменнай п’есы.
а) Марыся; б) Грышка; в) Кацярына; г) Куторга; д) Куліна; е) Ціхон Пратасавіцкі; ё) Базыль Статкевіч; ж) Іван Цюхай-Ліпскі; з) Цімох Альпенскі; і) Кручкоў; й) Пісулькін; к) Навум Прыгаворка.
2.Да якой разнавіднасці драматычных твораў адносіць сам аўтар п’есу “Пінская шляхта”?
а) камедыя; б) фарс-вадэвіль; в) трагедыя; г) драма.
3.Дзе адбываецца дзеянне ў п’есе?
4.З-за чаго пасварыліся Цюхай-Ліпскі з Пратасавіцкім?
5.Хто на каго падаў скаргу ў суд?
6.Якія заганы грамадскага жыцця высмеяў В. Дунін-Марцінкевіч у п’есе “Пінская шляхта”?
а) бюракратычна-чыноўніцкую сістэму ўлады ў царскай Расіі;
б) саслоўныя забабоны засцянковай шляхты;
в) адмоўныя з’явы ў жыцці грамадства, выкліканыя культам асобы.
г) кар’ерыстаў, дэмагогаў, падхалімаў, паклёпнікаў;
д) прыстасавальніцтва, нахабства, хабарніцтва.
7.Каму належаць словы: “Пакінь, стары хрыч, думаць абжаніцьбе, а заматай сабе на вус, кааб крэпка дзяржаць язык за зубамі”.
8.Каму належаць словы: “Добра! Няхай усе аддадуць хурману, ды спакуйце там харашэнька ў возе... “
9.Каму належаць словы: “Ідзі ты, сынку, — палажы на стол ды пpaci I малі, каб ён памілаваў нашу шкуру дыскасаваў строгі свой дэкрэт”.
10.Каму належаць наступныя трапныя выразы: “Здаровы, як рыжыкі баровы; уехаў у нерат – ні ўзад, ні ўперад; даганяючы не нацалуешся; не цяпер, то ў чацвер; калі абора цячэ – гаспадыня бліны пячэ, а калі гумно цячэ – гаспадар з хаты ўцячэ; млын меле – мука будзе, язык меле – бяда будзе”.
"Живой и устойчивый смысл сыновнего долга постигается умом сына или дочери быстрее благодаря прочтению «Короля Лира» , чем изучению сотен скучных томов об этике и божественных заповедях. "
Томас Джефферсон.
"Во всяком возрасте почитай родителей. " Вторая Великая Екатерина .
"Любовь и уважение к родителям без всякого сомнения есть чувство святое. " Виссарион Григорьевич Белинский.
"Чти отца и мать твою и преклоняй главу свою к их стопам, ибо мать родила тебя из утробы своей, претерпев немалые страдания, отец же всегда соболезнует тебе и всегда о тебе печалится. Того ради старость его поддержи, болезнь его излечи, седины его облобызай и накорми его сладкою пищей. То же самое твори и матери своей, а если стала она от старости ветха, носи ее на руках, а через грязь перенеси на своих плечах, прежде ее накорми, а потом уже и сам вкуси, с похвалою припади ко груди ее, и расцелуй мать свою — корень рождения своего. Ибо как ты родителям своим сотворишь, так же и дети твои воздадут тебе тою же мерою. " ))) остальное сама..))
Очень часто в последнее время я вижу как молодые люди с хорошим образованием, достаточно умные и на первый взгляд очень даже милые не уважают ни историю, ни своих предков. Они не ценят все что имеют. Они порой забывают, что живут только благодаря своим предкам. Они считают, что никогда не станут историей, хотя невероятно скоро именно они станут чьими-то предками. Можно ли их назвать безнравственными? Можно ли говорить об их необразованности? Я думаю, что да. Действительно, первый признак безнравственности - это неуважение к своим предкам. Нельзя существовать без своей собственной истории.