Прочитайте рассказ Л. Н. Толстого «Акула». Опишите ситуацию, в которой происходит дей-
ствие, затем чётко сформулируйте дилемму, проанализи-
руйте, какую из альтернатив принял человек и каким
оказался результат его решения. Составленный текст запишите
Муса Акъегетзад? "Хисаметдин менла" романында саннардан иркен файдаланган. М?гън? т?смерл?ре буенча чамалап санауны: ... ике-?ч ел моннан мокатд?м ... (1; 262); санау т?ртибен: икенче б?лм? чигенд? (1; 243); абстракт сан м?гън?сенд?: 72 д?н 100 г? кад?р озак д?гел кулланылган.
Билгеле булганча, санны? т?п с?злек фонды зур т?гел. Татар лексикасында алынма миллион, миллиард ?.б. аннан да зуррак с?зл?рне кертеп санамаганда, ул барлыгы 20 с?зд?н тора (берлек саннар, унлылар, й?з, ме? с?зл?ре) (2; 76).
Сан т?ркемч?л?ре ягыннан к?з?тс?к, "Хисаметдин менла" романында микъдар саны ?стенлек алыр. Бу - табигый к?ренеш. Ч?нки микъдар саны сан-ис?п т?шенч?сен, предметны? билгесен белдерг?нд? кулланыла (2; 76). "Н" авылында 2 м?чет бар; К?пик д?гел, 20 к?пик табармын, айда 6 монет, б?с елда 27 монет тапмамык м?х?льдер. Абстракт микъдар т?шенч?сен белдерг?нд? микъдар саны м?ст?кыйль кулланылган ??м грамматик категориял?рг? ия була ала: 72 д?н (чыгыш килеше) й?зг? (юн?леш килеше) кад?р озак д?гел.
Т?ртип саны микъдар саны нигезен? -нчы, -нче, -ынчы, -енче аффиксы кушып ясала (3; 105). Романда кулланылган т?ртип саннары семантик яктан табигый санау т?ртибенд? предметларны? эзлек-лелеген к?рс?т?, ??м бу эзлеклелек предметларны? т?п билгесе булуы а?лашыла (2,79): икенче м?кт?п, икенче б?лм? чигенд?.
Уникальность восточной поэзии средних веков заключается в том, что эти произведения в лаконичной и совершенной форме выражают глубокие философские мысли и отражают сложные человеческие чувства. В своих стихах восточные Поэт прославляет духовность, человечность и независимость своих соотечественников, своих современников. Идеальный человек, которая изображается в поэтическом творчестве художников востока — чистая душой свободная личность, света умом, доброжелательная и жизнерадостная, мудрая и духовно раскрепощенная. Особо подчеркивается, что маральни и духовные качества не зависят от социального положения и окружении человека: «Ищи человека повсюду: на бедном постое, В углу нужды и в пышном покои». А некоторые произведения восточных поэтов критикуют бездуховность, которая делает человеческую жизнь ничтожным и пустым. «Разве не странно, что господа чиновные Самим себе скучные, хотя гордые снаружи»