В
Все
М
Математика
О
ОБЖ
У
Українська мова
Х
Химия
Д
Другие предметы
Н
Немецкий язык
Б
Беларуская мова
М
Музыка
Э
Экономика
Ф
Физика
Б
Биология
О
Окружающий мир
У
Українська література
Р
Русский язык
Ф
Французский язык
П
Психология
О
Обществознание
А
Алгебра
М
МХК
Г
География
И
Информатика
П
Право
А
Английский язык
Г
Геометрия
Қ
Қазақ тiлi
Л
Литература
И
История
SaviRay
SaviRay
29.03.2021 10:51 •  Литература

Сочинение на тему ‘можно ли оправдать преступление раскольникова? ’ ! )

Показать ответ
Ответ:
назар175
назар175
16.08.2022 04:35
«герой нашего времени» — одно из самых значимых произведений классической , а печорин — один из самых ярких и запоминающихся образов. личность печорина неоднозначна и может восприниматься с разных точек зрения, вызывать неприязнь или симпатию. но в любом случае нельзя отрицать трагичность данного образа. печорин — человек, раздираемый противоречиями, постоянному самоанализу, не понятый окружающими и не понимающий их. в чем-то он сродни евгению онегину. тот тоже не видел никакого смысла в своем существовании и ставил себя отдельно от общества. лермонтов дает подробное описание внешности печорина, которое позволяет глубже раскрыть его характер. облик главного героя написан с большой любовью, тщательностью. это позволяет видеть печорина как наяву. внешность его сразу производит впечатление. даже такие, казалось бы, незначительные черты, как темные брови и усы при светлых волосах, говорят о неординарности, противоречивости и в то же время — аристократичности. глаза у печорина никогда не смеются и блестят холодным стальным блеском. всего несколько фраз, но как много этим сказано! внешность главного героя описывается только во второй главе и дополняет то, что мы уже знаем о нем. первая глава посвящена мимолетного увлечения печорина и трагической гибели молодой женщины, похищенной им. все заканчивается печально, но надо признать, что григорий александрович не стремился к этому и не знал, что так будет. он искренне хотел сделать бэлу счастливой. однако его постигло очередное разочарование. он просто не может испытывать длительных чувств. на смену им приходит скука — его извечный враг. что бы ни делал печорин — это делается лишь ради того, чтобы чем-то занять себя. но уже ничто не приносит удовлетворения. читатель начинает понимать, что за человек перед ним. печорину скучно жить, он постоянно ищет остроты ощущений, не находит и страдает от этого. он готов рискнуть всем ради исполнения собственной прихоти. при этом он походя губит всех, кто встречается ему на пути. здесь опять уместно провести параллель с онегиным, который также хотел от жизни удовольствий, а получал лишь скуку. оба героя не считались с людскими чувствами, поскольку воспринимали окружающих не как живых существ со своими мыслями и эмоциями, а скорее как интересные объекты для наблюдения. двойственность личности печорина в том, что первоначально он обуреваем самыми благими намерениями и начинаниями, но в конце концов разочаровывается и отворачивается от людей. так случилось с бэлой, которой он увлекся, похитил, а затем стал тяготиться ею, с максимом максимычем, с которым он поддерживал теплые отношения пока это было нужно, а затем холодно отвернулся от старого друга; с мери, которую он заставил влюбиться в себя из чистого эгоизма; с грушницким, молодым и восторженным, которого он убил так, как будто совершил нечто обыденное. беда в том, что печорин прекрасно понимает, как заставляет страдать окружающих. он холодно, рассудительно анализирует свое поведение. зачем он добивается любви труднодоступной женщины? да просто потому, что его прельщает тяжесть . ему совершенно неинтересна женщина, которая уже любит его и на все готова. но в своих недостатках герой склонен обвинять общество. он говорит, что окружающие читали на его лице признаки «дурных свойств». именно поэтому, считает печорин, он и стал обладать ими. ему и в голову не приходит винить себя. интересно то, что печорин действительно может довольно объективно оценить себя. он постоянно подвергает анализу свои собственные мысли и переживания.
0,0(0 оценок)
Ответ:
gordeevlogain2
gordeevlogain2
30.04.2022 11:20

Кўпинча, хулқнинг яхшилиги халқ билан бирга зикр қилинади. Фалончининг хулқи ҳам, халқи ҳам гўзал дейилади. Бу унинг ичи ҳам, сирти ҳам яхши деганидир. Хулқдан мурод ички суврат, халқдан мурод ташқи сувратдир. Зотан инсон жасад ва нафсдан иборатдир.

Жасадни тан кўзи ила, нафсни қалб кўзи ила идрок қилинади. Уларнинг ҳар бирининг ўзига яраша шакли шамойили ва чиройли ёки хунук суврати бор. Қалб кўзи ила идрок қилинадиган нафс тан кўзи билан идрок қилинадиган жасаддан улуғдир.

Шунинг учун ҳам, Аллоҳ таоло уни улуғлагандир ва: «Албатта, мен қуруқ лойдан, ўзгартирилган қора балчиқдан башар яратгувчидирман. Бас, қачонки уни тўғрилаб бўлганимда ва ичига Ўз руҳимдан пуфлаганимда, унга сажда қилган ҳолингизда йиқилинг», деган (Ҳижр. 28 – 29 – оят).

Бу оятда Аллоҳ таоло жасад лойга мансуб эканини ва руҳ Ўзига мансуб эканининг хабарини берди.

Хулқ нафсдаги мустаҳкам ҳайъатдан иборат бўлиб, ундан амаллар фикр ва ўйлашсиз енгиллик ва осонлик ила содир бўлади. Агар амаллар яхши бўлса, яхши хулқ деб, ёмон бўлса, ёмон хулқ деб аталади.

Баъзи бир дангасалик танасига сингиб кетган ва риёзатни ёқтирмайдиган кишилар худди ташқи сувратни ўзгартиб бўлмаганидек, ахлоқларни ҳам ўзгартишни тасаввур қилиб бўлмайди дейдилар.

Бу мутлақо нотўғри гап. Агар ахлоқни ўзгартиб бўлмайдиган бўлса, ваъзу насиҳатларнинг маъноси бўлмас эди. Ўзимиз овлаб келинган ваҳший ҳайвонни уй ҳавонига айланаётганини кўриб туриб қандай қилиб ахлоқнинг ўзгаришини инкор қиламиз?! Ит таомни емай тарк қилишни, от чиройли юришни ўрганади. Фақат баъзилари осонлик билан, бошқалари қийинчилик билан ўрганади, холос.

Баъзилар асли яратилганда бор нарсани ўзгартиб бўлмайдиган деган хаёлда бўладилар. Билиш керакки, мақсад мазкур сифатларни бутунлай йўқ қилиб ташлаш эмас. Балки риёзат чекиб уринишдан мақсад шаҳватларни ифрот ва тафрийтнинг ўртаси бўлган мўътадилликка қайтаришдир. Уларни тамоман йўқ қилиб юбориш мумкин эмас.

Зотан асл яратишда шаҳватни фойда учун зарур бўлганидан яратилган. Мисол учун таом шаҳвати кесилса, инсон ҳалок бўлиши, жинсий шаҳват қирқилса насл кесилиши турган гап. Агар ғазаб бутунлай йўқ бўлса, одам ўзини ҳалок қиладиган нарсадан ҳам ҳимояланмай қўяди.

Аллоҳ таоло «Оли Имрон» сурасида: «Ва ғазабни ютадиганлар», деган (134 - оят).

Ғазабни йўқотадиганлар деган эмас.

Шунингдек, таом шаҳватида ҳам, баднафслик билан ўта чимхўрлик орасидаги мўътадиллик матлубдир.

Аллоҳ таоло «Аъроф» сурасида: «Еб-ичинг ва исроф қилманг», деган (31 - оят).

Фақат билиб қўйиш керакки, муршид шайх ўз муридида ғазаб ёки шаҳватга мойилликни кўрса, уни мўътадиллика қайтариш учун мазкур икки нарсани мутлақо ёмонлаб ташлаши керак.

Нафс риёзатидан мурод мўътадиллик эканига далиллардан бири шулки, сахийлик шариатда талаб қилинган хулқ бўлиб у ўта мумсиклик билан исрофчиликнинг ўртасидаги бир ҳолдир.

Аллоҳ таоло уни мадҳ этиб «Фурқон» сурасида: «Улар инфоқ қилганларида исроф ҳам, хасислик ҳам қилмаслар. У иккиси ўртасида мўътадил бўлурлар», деган (67 – оят).

Ушбу мўътадиллик гоҳида Аллоҳ таоло берган комил табиат ила ҳосил бўлади. Кўп болалар биров ўргатмаса ҳам ростгўй, сахий ва ҳалим бўлиши шундан. Гоҳида мазкур мўътадилликни касб қилиб топиш керак бўлади. Бунда нафсни кўзланган хулқни жалб қилувчи амаларни қилишга мажбурлаш керак бўлади.

Бас, ким олий ҳимматлик хулқни ҳосил қилишни ирода қилса, бир нарсаларни сарфлашда олий ҳимматлилар қиладиган ишларга ўзини мажбурласин, токим табиати ўша хулққа мослашсин.

Шунингдек, тавозули бўлишни истаганлар ўзини тавозулиларнинг ишини қилишга мажбурласин. Бошқа гўзал ахлоқлар ҳам шунга ўхшаш. Чунки одатланиш ва бардавомликнинг бу ишларда тасири кучли бўлади.

Аксинча, яхшиликни тарк қилиш бардавом бўлса, у ҳам салбий тасир қилиши турган гап.

Фазилатларга сабаб бўладиган нарсаларни қилиш ҳам инсон нафсига тасир қилиб унинг табиатини яхшилик томон буришга омил бўлиши мумкин.

Гоҳида аҳли фазл кишиларнинг суҳбатида бўлиш ила яхши хулқларни касб қилинади. Чунки, инсон табиати яхшиликни ҳам, ёмонликни ҳам ўғирлайди.

Объяснение:

вот

0,0(0 оценок)
Популярные вопросы: Литература
Полный доступ
Позволит учиться лучше и быстрее. Неограниченный доступ к базе и ответам от экспертов и ai-bota Оформи подписку
logo
Начни делиться знаниями
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси ai-бота