я и с раннего детства родители учили меня любить книги. когда я была маленьким, они всегда читали мне сказки. я любил их, ведь именно они научили меня радоваться вместе с теми, кто счастлив, и сопереживать тем, у кого возникли трудности в жизни. именно они разъяснили мне то, что добро должно всегда побеждать зло. и именно они объяснили мне, что счастье можно найти повсюду, а самое настоящее счастье - дарить радость другим. когда мне было 4 года, мама подарила мне книгу антуана де сент-экзюпери "маленький принц". начав читать эту сказку, я шагнул в удивительный мир, полный неожиданных событий. книга настолько меня захватила, что я перечитывал её несколько раз, каждый раз делая для себя какие-то новые открытия! так не хотелось, чтобы сказка кончалась! именно эта книга и стала моим первым шагом в мир . после этого случая я прочитал множество книг, которые научили меня многому. каждое произведение участвовало в становлении моей личности. я люблю читать, потому что чтение приносит мне большую пользу. когда у меня нет сил двигаться вперед по сложному пути, я открываю книгу про морально сильных людей, способных преодолеть все трудности жизни и невзирая ни на что оказаться победителями. когда мне нужно отдохнуть, я беру книгу про путешественников, бороздящих просторы нашего мира. когда в моей жизни не хватает сказки, я читаю фантастические произведения, которые полностью захватывают моё сознание и уносят меня в далёкие уголки вселенной. если я не могу разобраться в себе, то в этом мне глубокие психологические книги. книги играют огромную роль в моей жизни. она мне найти ответы на нравственные и философские вопросы. любая хорошая книга учит жить, предостерегает от ошибок и ведёт меня по жизненному пути.
Урокі пані мар'і (па аповесці янкі брыля "сірочы хлеб") п ершым і сапраўдным настаўнікам даніка мальца быў вясковы падполыпчык мікола кужалевіч. аднак жыццё сутыкала героя і з шэрагам іншых настаўнікаў, такіх, як цаба, мар'я, рузя, дулемба. хлопчык, у якога абудзілася пачуццё нацыянальнай самасвядомасці, які адчуў сябе сынам свайго народа, не мог назваць сваімі настаўнікамі паноў цабу, рузю, дулембу, бо тыя ненавідзелі вучняў, абражалі іх, асабліваі пагардліва ставіліся да дзяцей беларусаў. дарагім чалавекам, сябрам і дарадцам стала для даніка пані мар’я, бо яна адкрывала хлопчыку багацце і разнастайнасць свету, радасць і шчасце вучыцца, харашэць душой, адкрывала беларускую і польскую літаратуру, хараство польскага слова. данік любуецца знешнім хараством настаўніцы, з захапленнем глядзіць на мілы твар, які абрамляе шапка кучаравых, коратка пастрыжаных валасоў, на чорныя доўгія вейкі, якія прыкрываюць жывыя карыя вочы, на белую зграбную ручку. даніку так хацелася, каб гэтая рука легла яму на галаву. хлопчык захапляецца непасрэднасцю, шчырасцю настаўніцы, яе здольнасцю паспачуваць чужой бядзе, парадавацца поспеху вучня, яму. пані мар'я любіць сваіх вучняў, падтрымлівае іх стараннасць, карае нядбайнасць, верыць у духоўныя мажлівасці беларускіх дзяцей, у тое, што з цягам часу яны змогуць унесці свой уклад у духоўную скарбніцуі чалавецтва. дзеці таксама любілі сваю «кіраўнічыху», бо яна вылучалася інтэлігентнасцю, дэмакратызмам шчырым жаданнем навучыць, выхаваць, падтрымаць сваіх выхаванцаў. урокі пані мар'і для даніка і іншых падлеткау беларусаў сталі ўрокамі жыцця, далучэння да сусветнай літаратуры і культуры.