I take it you already know, Of tough and bough and cough and dough. Others may stumble, but not you, On hiccough, thorough, laugh and through. Well done! And now you wish, perhaps, To learn of less familiar traps. Beware of heard, a dreadful word, That looks like beard and sounds like bird. And dead - it’s said like bed, not bead, For goodness’ sake, don’t call it ‘deed’! Watch out for meat and great and threat, (They rhyme with suite and straight and debt). A moth is not a moth in mother, Nor both in bother, broth in brother. And here is not a match for there, Nor dear and fear for bear and pear. And then there’s dose and rose and lose – Just look them up – and goose and choose. And cork and work and card and ward, And font and front and word and sword. And do and go and thwart and cart – Come, come, I’ve hardly made a start! A dreadful language? Why man alive! I’d mastered it when I was five.
В школе дети проводят значительное количество своего времени, поэтому она оказывает большое влияние на воспитание ребенка, дает ему необходимые знания в области науки и учит взаимодействовать с окружающим миром и обществом. Школа оказывает влияние на формирование ребенка как личности.
Спор - это столкновение мнений, в ходе которого стороны стремятся убедить друг друга в справедливости своей позиции.
Наиболее эффективным является конструктивный спор. Участвуя в таком споре, стороны стараются в мягкой форме доказать свою правоту, чтобы не развивать конфликт.
Спор может принести пользу в том случае, когда одной из сторон удалось убедить оппонента в своей правоте и оппонент смог применить это в свою пользу.
I take it you already know,
Of tough and bough and cough and dough.
Others may stumble, but not you,
On hiccough, thorough, laugh and through.
Well done! And now you wish, perhaps,
To learn of less familiar traps.
Beware of heard, a dreadful word,
That looks like beard and sounds like bird.
And dead - it’s said like bed, not bead,
For goodness’ sake, don’t call it ‘deed’!
Watch out for meat and great and threat,
(They rhyme with suite and straight and debt).
A moth is not a moth in mother,
Nor both in bother, broth in brother.
And here is not a match for there,
Nor dear and fear for bear and pear.
And then there’s dose and rose and lose –
Just look them up – and goose and choose.
And cork and work and card and ward,
And font and front and word and sword.
And do and go and thwart and cart –
Come, come, I’ve hardly made a start!
A dreadful language? Why man alive!
I’d mastered it when I was five.
В школе дети проводят значительное количество своего времени, поэтому она оказывает большое влияние на воспитание ребенка, дает ему необходимые знания в области науки и учит взаимодействовать с окружающим миром и обществом. Школа оказывает влияние на формирование ребенка как личности.
Спор - это столкновение мнений, в ходе которого стороны стремятся убедить друг друга в справедливости своей позиции.
Наиболее эффективным является конструктивный спор. Участвуя в таком споре, стороны стараются в мягкой форме доказать свою правоту, чтобы не развивать конфликт.
Спор может принести пользу в том случае, когда одной из сторон удалось убедить оппонента в своей правоте и оппонент смог применить это в свою пользу.