Як наша мова: дзе да ідзе, ідзі ды хадзі; а як маскоўская мова: бярэ ды дзярэ, ды і чорт іх разбярэ, хто каго дзярэ Іжыца, дубец к спіне бліжыцца (аб даўнейшым трудным навучанні па славянскіх кнігах, у часе якога і білі). -Сказаў бы, ды печ у хаце - Язык Вільні дапытай = Хто пытае, той не блукае (той не блудзіць) = Невядомая дарога на канцы языка = Пытаючыся, дапытаешся
- Язык у роце, як чорт у балоце = Хто язык доўгі мае, таму дрэнна бывае = Языча, языча, сабе дабра не зыча = Языча, языча, які чорт цябе кліча? = Свой язык горшы за ліхога суседа = Языку дай волю - завядзе ў няволю = Праз язык галаву сцінаюць
- Язык не калодка, ведае, што салодка = Як клёцкі ў малаку, то па дзве валаку, а як у водзе, то раз, два - і годзе
Со 2-ой половины 14 века начинается активная борьба с захватчиками, важным центром в этой борьбе становится Москва. Объединение князей вокруг Москвы также приводит к тому, что город становится и культурным центром.
Вслед за началом строительства храмов, начинает активно развиваться живопись. Появляется собственная школа иконописи, активно используются фрески. Среди знаменитых мастеров того времени – Феофан Грек и Андрей Рублёв. Их кисти принадлежат многочисленные фрески, иконы и росписи самых прославленных соборов Руси.
К концу 15 века культура Руси находится в небывалом подъёме, активно развиваются все сферы искусства, создаются великие культурные памятники.
Як наша мова: дзе да ідзе, ідзі ды хадзі; а як маскоўская мова: бярэ ды дзярэ, ды і чорт іх разбярэ, хто каго дзярэ
Іжыца, дубец к спіне бліжыцца (аб даўнейшым трудным навучанні па славянскіх кнігах, у часе якога і білі).
-Сказаў бы, ды печ у хаце
- Язык Вільні дапытай = Хто пытае, той не блукае (той не
блудзіць) = Невядомая дарога на канцы языка = Пытаючыся, дапытаешся
- Язык у роце, як чорт у балоце = Хто язык доўгі мае,
таму дрэнна бывае = Языча, языча, сабе дабра не зыча = Языча, языча, які чорт цябе кліча? = Свой
язык горшы за ліхога суседа = Языку дай волю - завядзе ў няволю = Праз язык галаву сцінаюць
- Язык не калодка, ведае, што салодка = Як
клёцкі ў малаку, то па дзве валаку, а як у водзе, то раз, два - і годзе
Вслед за началом строительства храмов, начинает активно развиваться живопись. Появляется собственная школа иконописи, активно используются фрески. Среди знаменитых мастеров того времени – Феофан Грек и Андрей Рублёв. Их кисти принадлежат многочисленные фрески, иконы и росписи самых прославленных соборов Руси.
К концу 15 века культура Руси находится в небывалом подъёме, активно развиваются все сферы искусства, создаются великие культурные памятники.