2 Write, using the words from the picture above. Yesterday, we had a sports competition at school. I played football. There were two
teams red and blue. There were five?
in each team. I played for the reds.
I had my sports things in my
on my back. I took off my school shoes and put
on my
It was cold, so we had to wear our sports
The score was Red Team 1. Blue Team 0, so my team
1
for the
red team. My friend Jamie passed me the ball. Then I
it hard and it went in
the net
We also played tennis and volleyball in the sports competition. But I didn't play tennis
because I didn't have my tennis
I left it at home.
At the end of the competition, the children in the red team got a
0
Wait 4 Sports time
Пошаговое Сначала нужно вынести за скобки общий знаменатель, который есть у каждого произведения. После этого найти значение в скобках. Для этого необходимо правильную дробь перевести в неправильную и избавиться от целой части дроби, полученный результат умножить на значение за скобками, предварительно сократив числитель и знаменатель дроби.
3/4 * 1 1/15 + 1 1/15 * 2 1/2 - 1 3/8 * 1/15 = 1 1/15 * (3/4 + 2 1/2 - 1 3/8) = 1 1/15 * (3/4 + 5/2 - 11/8) = 1 1/15 * (3 * 6 + 5 * 12 - 11 * 3)/24 = 1 1/15 * (18 + 60 - 33)/24 = 1 1/15 * 45/24 = 16/15 * 15/8 = 2 .
ответ: 2.объяснение:
ответ: 180.
Вот формула площади трапеции:
Вот только одна проблема: мы не знаем высоты. Но чтобы ее узнать, можно отсечь от трапеции (например, справа) прямоугольный треугольник. Его гипотенуза (c)- это боковая сторона трапеции, которая равна 13. Нижний катет (b) будет равен
. Почему - можно увидеть на рисунке ниже. Второй катет этого треугольника (а) - это и есть высота, которую можно найти по теореме Пифагора:
Теперь высоту мы знаем и можем найти площадь трапеции:
Задача решена!