If your egg doesn't break the 1st time you can do it again and… Oh, Avenham Park is near the ton of Preston, in Lancashire. May 1st isn't a public holiday in Britain, but the 1st Monday after it is. There are many May Day Celebrations, especially in the country. People erect a maypole then, a tall pole with ribbons hanging from the top. Young children dance round it, holding the ribbons. Teenage girls sometimes enter for the May Queen competition. Halloween is a day on which many children dress up in unusual costumes. The day was originally called All Halloween's Eve, because it fell on October 31, the eve of all Saint's Day. The name was later shortened to Halloween. «Remember, remember the 5th of November» are the words of an old English song. Why? Because in 1605, a man called Guy Fawkes had planned to blow up the Houses of Parliament and kill king James 1st on that day (the king was to open Parliament then). But Guy Fawkes was caught and hanged. And still the British remember Guy Fawkes' Night or Bonfire Night. From early October you can see children with figures (called 'guys') made of sacks and straw and dressed in old clothes. The children say: «Penny for the Guy»- and with the money they collect in this way they buy fireworks. On November 5th the children put their 'Guy' on the bonfire, born it, and light their fireworks…and the British sky is full of light. At the end of the year there are the famous New Year celebrations. In London many people go to Trafalgar Square on New Year's Eve. There is singing and dancing and at 12 o'clock on December 31st - or should we say January 1st? - they all sing the famous song «Auld Lang Syne». A popular Scottish event is the Edinburg Festival for music and drama each year. And perhaps even more known is the Edinburg Military Tattoo from Edinburg Castle early September. A truly Welsh event is the Eisteddfod, a national festival of traditional poetry and music, with a competition for the best new poem in Welsh and for the best choir.
Выберем вершину большого куба и покрасим три ребра, исходящие из неё, в красный, зелёный и синий цвета. Теперь на каждом маленьком кубике напишем, сколько кубиков нужно пройти, двигаясь параллельно красному отрезку, сколько - параллельно синему отрезку и сколько - параллельно зелёному, чтобы в итоге оказаться в кубике, примыкающем к выбранной вершине (предполагается, что записано минимальные "расстояния"). Рассмотрим два чёрных кубика в одной "полоске". Чётности сумм их "расстояний" различны. Действительно, так как между ними чётное количество кубиков, то чтобы добраться от одного чёрного кубика до другого, придётся "пройти" нечётное число кубиков (считая тот, в который пришли). Теперь давайте выкрасим в белый цвет все кубики, сумма "расстояний" для которых нечётна. В каждой "полоске" был убран ровно один чёрный кубик, следовательно, ровно один чёрный кубик остался.
Выберем вершину большого куба и покрасим три ребра, исходящие из неё, в красный, зелёный и синий цвета. Теперь на каждом маленьком кубике напишем, сколько кубиков нужно пройти, двигаясь параллельно красному отрезку, сколько - параллельно синему отрезку и сколько - параллельно зелёному, чтобы в итоге оказаться в кубике, примыкающем к выбранной вершине (предполагается, что записано минимальные "расстояния"). Рассмотрим два чёрных кубика в одной "полоске". Чётности сумм их "расстояний" различны. Действительно, так как между ними чётное количество кубиков, то чтобы добраться от одного чёрного кубика до другого, придётся "пройти" нечётное число кубиков (считая тот, в который пришли). Теперь давайте выкрасим в белый цвет все кубики, сумма "расстояний" для которых нечётна. В каждой "полоске" был убран ровно один чёрный кубик, следовательно, ровно один чёрный кубик остался.