Task 1. Listen to the story and choose the correct option. Example: The grasshopper and the mit Were friends enemies
1. What did the Grasshopper do in summer sigmg all day/working all day
2. Why was the ant so busysiging all em working all day
3. Who feels better in winter? the grasshopper the ant
Task 2. Listen to the second time and complete the sentences
1. This story is about
2. The ant was
and the grasshopper was
3. The speaker says at the end of the story about the
Speaking
Task 3. Learners work in pairs Each pair gets a picture Learners describe the picture
participating in the discussion equall. Give some time to learners to get ready with questions to
the picture
Look at the picture. Make a 2-3-minutes talk asking and answering the questions. Participate
in the conversation equally. You have I munute to prepare.
Possible questions for discussion.
What animals can you see in the picture?
Are they pet animals or wild animals?
Can
you say the names of animals?
Can you describe the animals?
What land of work do you do on a farm?
What is farming and why is it important?
б) Это раздел математики, изучающий числа, их отношения и свойства. Предметом арифметики является понятие числа в развитии представлений о нём (натуральные, целые и рациональные, действительные, комплексные числа) и его свойствах. В арифметике рассматриваются измерения, вычислительные операции (сложение, вычитание, умножение, деление) и приёмы вычислений.
в) Диофант - древнегреческий математик, живший предположительно в III веке н.э. Нередко его называют "отцом алгебры".
г) В 1703 году Магницкий составил учебник арифметики. тираж составил 2400 экземпляров.
д) Во Франции и Америке ноль считается натуральным числом.
Числитель 3 умножить на 15=45
Числитель 7 умножить на 3=21
Числитель 1 умножить на 5=5
Знаменатель 5 умножить на 15= 75
Знаменатель 25 умножить на 3=75
Знаменатель 15 умножить на 5=75
b)13/51+1/3+2/17=26/102+34/102+/102=82/102=41/51
Числитель 13 умножить на 2=26
Числитель 1 умножить на 34=34
Числитель 2 умножить на 6=12
Знаменатель 51 умножить на 2=102
Знаменатель 3 умножить на 34=102
Знаменатель 17 умножить на 6=102
Получиться 82/102. Можно сократить на 2. Получиться 41/51
B)3/7+2/5+4/7+3/5=15/35+14/35+20/35+21/35=55/35=11/7=1 4/7
Числитель 3 умножить на 5=15
Числитель 2 умножить на 7=14
Числитель 4 умножить на 5=20
Числитель 3 умножить на 7=21
Знаменатель 7 умножить на 5=35
Знаменатель 5 умножить на 7=35
Знаменатель 7 умножить на 5=35
Знаменатель 5 умножить на 7=35
Можно сократить 55/35 на 5. Получиться 11/7. Переведем в обыкновенную дробь 1 4/7 (словами одна целая четыре седьмых)