Task 2. Talk to your partner. Choose ONE picture. Ask and answer 2 questions (cach of you) about the weather and activities. Use and, or, but, because to make up sentences.
Example:
Student 1: What is the weather like in the picture?
Student 2: It is a sunny but cold winter day.
Student I: Are the children happy?
Student 2: Yes, the children are happy and excited.
Student 2: Why are they making a snowm'151?
w
Student 1: They are making a snowman because it is fun.
Student 2: What do you like to wear in summer?
Student 1: My favourite clothes in summer are shorts and a T-short.
Получаем систему уравнений:
х+у=240;
100х+150у=31000
Выразим х из первого уравнения:
х=240-у
И подставим во второе уравнение:
100*(240-у)+150у=31000
24000-100у+150у=31000
50у=31000-24000
50у=7000
у=7000/50
у=140
Найдем х:
х=240-у=240-140=100
ответ: На утренний сеанс было продано 100 билетов,
на дневной сеанс было продано 140 билетов
Ребро - а
Площадь поверхности S=6*a²
Диагональ грани d=a√2
Вернёмся к таблице. Посмотрим на первый столбец. У нас известна площадь поверхности 150 мм². Найдём ребро куба.
150=6*а²
а²=150:6
а²=25
а=5 мм - ребро куба
а=-5 не удовлетворяет условию
теперь найдём диагональ куба: d=5√2 мм
Рассмотрим второй столбец таблицы. известно ребро куба (1 см). Значит площадь поверхности S=6*1²=6 см²
Диагональ грани: d=1*√2=√2 см
Заполненая таблица выглядит так:
Ребро 5 мм 1 см
Площ. поверхн. 150 мм² 6 см²
Диаганаль грани 5√2 мм √2 см