Варьирование, как прием музыкального развития, стал основой музыкальной формы – это прием музыкального развития, при котором первоначальная мелодия дробится на отдельные фрагменты. Кто знает ответы
Есть только такое [ em, bm, c, g ]sorry i don't treat you like a goddess, is that what you want me to do? [ em, bm, c, g ]sorry i don't treat you like you're perfect, like all your little loyal subjects do [ em, b7, c, g ]sorry i'm not made of sugar, am i not sweet enough for you? [ em, bm, c, g ]is that why you always avoid me? that must be such an inconvenience to you [ c7, b7, em, cmaj7 ]well, i'm just your problem i'm just your problem [ c7, b7, em, cmaj7 ]it's like i'm not even a person, am i? i'm just your problem [ em, bm, c, g ]well, i-i-i-i-i-i-i-i-i shouldn't have to justify what i do [ em, bm, c, g ]i-i-i-i-i-i-i-i-i shouldn't have to prove anything to you [ em, bm, c, g ]i'm sorry that i exist, i forget what landed me on your black list [ em, bm, c, g ] but i-i-i-i-i-i-i-i-i shouldn't have to be the one that makes up with you [ c7, b7, em, cmaj7 ]so, why do i want to? why do i want
Не только на одну тему, но даже одноименных достаточно. природа - "времена года", п. и. чайковский "времена года", а. вивальди "времена года", а. гайдн, оратория мифы - "саломея", александр глазунов, пьесы к драме оскара уайльда "саломея", рихард штраус, опера сказки - "золушка", с. прокофьев, "золушка", ж. массне, опера и еще десятка два композиторов вдохновились этой сказкой. лит. произведение - "ромео и джульетта", ш. гуно, опера "ромео и джульетта", с. прокофьев, и еще с десяток академических произведений.