РЕБЯТ 1. Выпішыце сказы з параўнальнымі зваротамі.
1.I дзе на свеце ёсць такая, як Нёман, рэчанька другая? 2. Усё пзацвіло,
загаманіла, бы жыватворная тут сіла ад сну прыроду адудзіла. 3.Гаманілі
лясы і паляны, як выходзілі ў бой партызаны. 4.За ноч пабялелі маўклівыя
сосны. Нібыта шкляныя, ільдзінкі вісяць.
2. Пры якіх умовах параўнальныя звароты не выдзяляюцца коскамі?
Запішыце.
3. Запішыце. Устаўце прапушчаныя літары і расстаўце знакі прыпынку.
Вызначце сродкі рэалізацыі параўнання.
th
1.Па-над белым пухам вішняў быццам сіні аганёк б'ец..а уец..а шпаркі лёгкі
сін..крылы матылёк. 2.Шуміць як б..сконцае мора шырокі наш родны
палетак. 3.Саўчук абняў хлопцаў нібы родных якіх не бачыў шмат часу.
4.Дарога як струна прац..гнулася па спакойнай і роўнай м..сцовасці.
5.Быццам па..еркі ..рдзелі журавіны на траве.
4. Зрабіце сінтаксічны разбор першага сказа з задання №3.
5. Складзіце і запішыце сказы з наступнымі параўнальнымі злучнікамі:
што, нібы, як, быццам,
Денис – лучший друг Максима. Он учится не так хорошо, как Денис, но зато в спорте он лучший в нашем классе. Дениса всегда берут на соревнования по легкой атлетике, он не раз защищал честь школы на районных и областных соревнования, где был награжден почетными грамотами и медалями. Денис и весь наш класс призывает заниматься спортом, он говорит, что это важно для здоровья. В будущем Денис хочет стать спортсменом или учителем физкультуры.
Вот такие ребята учатся в нашем классе. Их все уважают и берут с них пример. Они – гордость не только нашего класса, но и школы. Они такие разные – один любит математику, другой – спорт, Максим по характеру спокойный и рассудительный, а Денис – очень активный, но, тем не менее, они лучшие друзья. Я думаю, что их дружба с годами будет только крепче.