They to visit galleries and museums. a) likes b) are liking c) like d) to like
4) Where is Mum? Is she ?
a) cooks b) cooking c) cook d) to cook
5) I can a lot of girls in the street.
a) see b) sees c) seeing d) to see
6) His brother this old piano very well.
a) to play b) play c) is playing d) plays
7) Will you go to the shop? We some bread and butter.
a) to want b) wants c) are wanting d) want
8) Look! They books now, they are watching TV.
a) don't read b) aren't reading c) isn't reading d) doesn't read
9) Usually we ___ our mother.
a) are helping b) to help c) help d) helping
10) Do you like indoor or ___ games?
a) outdoor b) door c) no door d) of door
акой он – современный урок? Понятие «современный урок» в наше время является одной из самых обсуждаемых тем и является предметом многочисленных дискуссий.
Сегодня, на мой взгляд, традиционный урок теряет свою актуальность, он дает мало возможности для творчества, лишает ребенка самого добывать знания, решать поставленные проблемы, иначе говоря, традиционный урок консервативен. Ученики превращаются в пассивных слушателей. А значит традиционный урок отходит в и нам, и нашим детям нужны современные уроки, актуальные. А какие же они должны быть?