1. Complete the sentences and use a comparative form.
• This coffee is very weak. I like it a bit .
• The room in the hotel was really big. I expected it to be .
• The weather is too hot in this city. I’d like to live somewhere .
• Your work isn’t very good. I know you can do .
• My home task is a bit boring sometimes. I’d like to do something .
2. Complete the sentences and use a superlative form.
• This is coffee I have ever tried! (strong)
• It is the church in my city. (old)
• She is one of tennis players in the world. (good)
• Everest is mountain. (high)
• Russia is country in the world. (big)
3. Say what a student mustn’t do.
• Be late for classes
• Do the home work on time
• Talk at the lesson
• Miss classes
• Be ready to answer the questions
Last summer, I asked my father if I could help around the office. He said he has “a project” for me. I had to scan some 1000 old charts into the new electronic system.
коммуникациятехнологииМы живем в век стремительно меняется, иразработки коммуникационных технологий. Среди этих изменений является все более широкое использованиебыстрых коммуникационных устройств как для межличностной и общественной коммуникации.
новыйсредства коммуникации изменяет саму процесс коммуникации. Каждый новый среднийпредъявляет особые требования Оn том, каким образом сообщения, сформулированных; этоконтролирует скорость и удобство, с которой информация передается илизаписан, и это влияет на то, каким образом приемники реконструировать значенияиз сообщений, которые они получают. Новые средства массовой информации также привести к значительным изменениям всоциальные, экономические и культурные особенности общества.