1. Выполните упражнение 15, стр. 95, ЛГП. 1. The music sounds (loud / loudly)
2. Meg looked at John (sad / sadly) but said nothing.
3. He did the job (brilliant / brilliantly).
4. The weather has changed suddenly and my granny doesn’t feel (good / well).
5. The pie tastes (sweet / sweetly). You’ve put too much sugar in it.
6. Julia got a bad mark in English and she looks (unhappy / unhappily).
7. The road looks (dangerous / dangerously) to me. You shouldn’t cross it.
8. Ben’s accent sounds really (strange / strangely). I don’t understand what he says.
9. Some people think that lilies smell (awful / awfully).
10. Len acted (bad / badly) today.
11. Mark’s answer at the lesson was rather poor. The teacher looked at him (strict / strictly).
12. Pete said everything so (quiet / quietly) that nobody heard him.
2) обвинять кого-то в преступлении
3) взимать с кого-то (убийство)
4) признать себя виновным или не виновным
5) защита/судебное преследование кого-то
в суд
6) дать вердикт обвиняемому
человек
7) приговорить кого-то к наказанию
8) оправдать обвиняемого
заряд
9) выпустить кого-то из тюрьмы/
тюрьму
10) быть судимым
а) иметь дела, судят в суде
б) сказать кто-то виноват
с) делать что-то противозаконное
д) установить кем-то, кто после тюрьмы
приговор
е) что делает судья после вердикта
вины
Ф) спорить за или против кого-то в
судебная
г) присягнуть в суде, что он не виноват
или иначе
з) приносить кого-то в суд
я), чтобы решить, являются ли они виновными или
не
к) решать в судебном порядке, что кто-то
не виновен (в противоположность к осужденному
кто-то)
- Yes, a lot. Most of them were groups of tourists from abroad.
-What can you say about exhibits?
- They were wonderful Some of them were quite old and very valuable.
- Did you have a guide or an audio guide?
- I was alone. But I joined a group of toursits and listened to their quide.
-What were your impressions?
- I was very impressed by the collection of works of art and by the knowledge of the guide. He seemed to know everything about the exhibits and their creators.