3.Заполни пропуски в предложениях соответствующими предлогами.
at in for of out to
1. We decided to sit down and wait ___ the doctor.
2. Their family are really fond travelling.
3. The train arrived the city at five thirty.
4. There are several monuments the great poet in our city.
5. Jane knows what clothes are of fashion now.
6. Please don’t shout the dog, it’s afraid of you.
4.Используй соответствующие глагольные формы, чтобы заполнить пропуски в
предложениях.
1. Everybody will be happy if the school building (be) ready in September.
2. The boys (play) football if the weather (get)warmer in the afternoon.
3. If Sofia (come) earlier, she will be able to help us.
4. We’ll be honest with her if she (tell) us everything.
5. When the boys (come) home from school, I’ll tell them the news.
6. We’ll send James a greeting card as soon as we (find) a nice one.
цель работы: используя различные опыты, выяснить, какова роль дождевых червей в почвообразовательном процессе. в работе автор отвечает на вопросы: за какой промежуток времени дождевые черви могут образовывать слой перегноя, какова толщина плодородного слоя и могут ли черви создать плодородный слой в чистом песке?
порядок знакомства:введение1.основная часть.2.биология и среда обитания.3.строение и .3.1.пищеварительная система.3.2.кровеносная система.3.3.органы выделения.3.4.нервная система.3.5.органы чувств.3.6.половая система.3.7.развитие.4.практическое значение.5.экспирементальная часть.6.вывод.7.заключение.8..