Card 1
Task 1
Speak about your favourite sports. Remember to say:
-if you go in for sports;
-which your favourite kind of sport is;
-in what way sport helps you.
Give your reasons.
(Monologue; Time – 1.5 -2 minutes) Then answer 2 questions of your partner. (Dialogue; Time -2 minutes)
Task 2.
Listen to the presentation of your partner, ask your partner 2 questions to get additional information not mentioned in the presentation.
(Dialogue; Time -2 minutes)
Card 2
Task 1
Speak about your family. Remember to say:
-about your family, their age and family traditions;
-how you get along with your relatives;
-how you like to spend free time with your family.
Give your reasons.
(Monologue; Time – 1.5 -2 minutes) Then answer 2 questions of your partner. (Dialogue; Time -2 minutes)
Task 2.
Listen to the presentation of your partner, ask your partner 2 questions to get additional information not mentioned in the presentation.
(Dialogue; Time -2 minutes)
Card 3
Task 1
Speak about your attitude towards healthy style of living. Remember to say:
- if you follow the rules of healthy life;
- what diet you have;
- what activities you do to keep fit.
Give your reasons.
(Monologue; Time – 1.5 -2 minutes) Then answer 2 questions of your partner. (Dialogue; Time -2 minutes)
Task 2.
Listen to the presentation of your partner, ask your partner 2 questions to get additional information not mentioned in the presentation.
(Dialogue; Time -2 minutes)
Во время Ледникового периода были разные виды древнего человека. Их жизнь была действительно трудной. Они научились быть хорошими охотниками, у них было много оружия и они жили в семейных группах. Они выглядели и делали, как современные люди, но они не были похожи на нас.
Они охотились и убивали мамонтов и других животных. Но опасные животные тоже убивали их. Они много ходили, чтобы найти еду. Они были сильные и мощные. Они могли думать и понимать многие вещи.
Древние люди нуждались в еде, домах, одежде и инструментах. У них были религиозные лидеры, общественные лидеры, и доктора. У них не было школ, но их дети учились дома некоторое время и они научились многому. Они были такими как мы. Они начали человеческую историю.
Они убивали мамонтов и многих других животных. Но опасные животные убивали и их. Они много перемещались в поисках пищи. Они были сильными и выносливыми. Они могли понимать и обдумывать много вещей.
Ранние люди нуждались в пище, крове, одежде и инструментах. У них были жрецы, вожди и лекари. Им не были известны школы, так что их дети воспитывались дома.
Времена шли и они приобретали много знаний. Они были как мы.
Они начали отсчет истории человечества.