Progress Cheek 1 I variant 1.Complete the sentences in past perfect 1. When I came home, mother already (to cook) dinner. 2. When father returned from work, we already (to do) our homework. 3. When the teacher entered the classroom, the pupils already (10 open) their books. 4. Kate gave me the book which she (to buy) the day before 5. Nick showed the teacher the picture which he (to draw). 6. The boy gave the goats the grass which he (to bring) from the ficld 2. Write the sentences in the interrogative form and make general and who-questions. 1. Rose had written the letter by 7 о'clock yesterday. 2 Mrs Rogers had cooked the dinner by 6 о'clock last Sunday. 3. Jane and Ann had built the toy house by four o'clock yesterday. 3. Choose the right words to complete the sentences. 1) That day Jane felt so sad ahe could (ery/smile). 2) The puplls (ended/ finished) decorating the hall late in the afternoon. 3) Do you watch matehes of your favourite football (сrеw/teаm) on television? 4) We are playing basketball in the gyт, would you 1ike to joln (- /1in)? 5) No one liked the dish, we thought it was rather (Lasteful/tasteless). 6) In the I variant 1.Compleie the sentences in past рerfect
Трудно переоценить роль науки и техники в нашей жизни. Они ускоряют развитие цивилизации и нам в нашем сотрудничестве с природой. Ученые исследуют законы Вселенной, обнаруживают тайны природы, и применять свои знания на практике для улучшения жизни людей. Давайте сравним нашу жизнь сейчас с жизнью людей в начале 20-го века. Он изменился до неузнаваемости. У наших предков не имел ни малейшего понятия о тривиальных вещах, созданных научно-технического прогресса, которые мы используем в нашей повседневной жизни. Я имею в виду холодильники, телевизоры, компьютеры, микроволновые печи, радио-телефоны, что нет. Они казались бы чудесами им, что сделали нашу жизнь легкой, комфортной и приятной. С другой стороны, великие изобретения начала 20 века, я имею в виду радио, самолеты, сгорания и реактивные двигатели стали уже привычными вещи и мы не можем представить нашу жизнь без них. Века-это большой период для научно-технического прогресса, так как он довольно быстрый. Миллионы расследований бесконечный ряд выдающихся открытий были сделаны. Наш век имел несколько имен, которые были связаны с определенной эпохой в науке и технике. Сначала он назывался "атомный век" в связи с открытием расщепления атома. Тогда он стал возраст покорения космоса, когда впервые в истории человечества человек преодолел гравитацию и вошел во Вселенную. И сейчас мы живем в информационную эпоху, когда компьютерная сеть охватывает глобуса и подключается не только к странам и космических станций, но много людей во всем мире. Все эти вещи доказывают силу и величайшую прогрессивную роль науки в нашей жизни. Но каждая медаль имеет свою обратную. И стремительный научный прогресс вызвал ряд проблем, которые вызывают нашу серьезную обеспокоенность. Эти экологические проблемы, безопасность атомных электростанций, ядерная угроза войны, и ответственность ученого. Но все равно мы благодарны выдающихся людей и настоящего, которые имеют мужество и терпение, чтобы раскрыть тайны Вселенной.
Progress Cheek 1 I variant 1.Complete the sentences in past perfect 1. When I came home, mother already (to cook) dinner. 2. When father returned from work, we already (to do) our homework. 3. When the teacher entered the classroom, the pupils already (10 open) their books. 4. Kate gave me the book which she (to buy) the day before 5. Nick showed the teacher the picture which he (to draw). 6. The boy gave the goats the grass which he (to bring) from the ficld 2. Write the sentences in the interrogative form and make general and who-questions. 1. Rose had written the letter by 7 о'clock yesterday. 2 Mrs Rogers had cooked the dinner by 6 о'clock last Sunday. 3. Jane and Ann had built the toy house by four o'clock yesterday. 3. Choose the right words to complete the sentences. 1) That day Jane felt so sad ahe could (ery/smile). 2) The puplls (ended/ finished) decorating the hall late in the afternoon. 3) Do you watch matehes of your favourite football (сrеw/teаm) on television? 4) We are playing basketball in the gyт, would you 1ike to joln (- /1in)? 5) No one liked the dish, we thought it was rather (Lasteful/tasteless). 6) In the I variant 1.Compleie the sentences in past рerfect