SPEAKING Task. You will be given a card which asks you to retell a short story about a particular situation. You should include your ideas while telling it. You will be given 1 minute to prepare your talk and then 1-2 minutes to speak. Your classmates prepare the questions to ask you on the topic. Learners take turns in retelling the stories from the cards.
Когда мы спим наш мозг продолжает думать о проблемах. Мы можем проснуться с ответами на сложные вопросы. В истории много таких примеров. В 19 веке химическая структура бензола была большой тайной. Химик Фрэдрих вон кекуле работал над решением этой проблемы много лет. Одним утром во время поездке на автобусе в Лондон Вон Кекуле уснул. У него был странный сон: змеи двигались к нему со своими хвостами во рту. Когда он проснулся понял что у него есть ответ на его вопрос :атомы были устроены как круги так же как и змеи у него во сне.
Но сон не только улучшает твою память но и найти ответы на вопросы. Ученные верят также что мы более творчественны после сна. Кэйт Ричард гитарист Ролинг Стона придумала мелодию знаменитой песни Сатисфакшн во время сна в Лондонском отеле. Ирландец Боэйм Стокер также написал Дракулу после сна. Он ел крабов поздно ночью перед сном, увидел странный ужас во сне и проснулся.
Так последуй моему совету. Хочешь ли ты запомнить больше на экзамен завтра? Вопрос простой иди пораньше спать!
1. The bus was overcrowded, so I had to take a taxi.
2. It was raining heavily, so I had to take an umbrella.
3. My son could not translate the text, so I had to help him.
4. The bus was laving in 5 minutes, so I had to hurry up.
5. He was having his exam at the end of January, so he had to work hard.
6. Something was wrong with the TV-set, so I had to call a specialist.
7. His wife was away on business last week, so he had to cook meals.
8. We didn't get tickets for the evening performance, so we had to go to the morning performance.