Summative assessment for the unit “Healthy Habits”
Learning objectives 7.2.6.1 Deduce meaning from context with little support in extended talk on a limited range of general and curricular topics
7.5.5.1 Develop with some support coherent arguments supported when necessary by examples and reasons for a limited range of written genres in familiar general and curricular topics
7.5.9.1 Punctuate written work at text level on a growing range of familiar general and curricular topics with some accuracy
Assessment criteria • Figure out the content of a conversation with some support in extended talk
• Evolve arguments, reasons, and evidence for a limited range of written genres
• Use punctuation marks in a piece of writing
Level of thinking skills Application
Higher order thinking skills
Duration 20 minutes
Reading
Task 1. Прочитайте диалог, ответьте на во в 1 части, выберите true/false во 2 части.
A DIALOGUE ABOUT GAMES
MARK: We might go to the football match next Saturday, Cristina.
CRISTINA: Football? You must be joking. I can't stand it.
MARK: No? Why not?
CRISTINA: Oh, Mark, haven't you realised yet? Twenty-two men in shorts, running after a ball, trying to kick it into a net, a man blowing a whistle, two others waving flags… and thousands of people shouting and screaming like madmen every time it's a goal or not. Is this a game?
MARK: I see… you prefer things like hopscotch, hide-and-seek, leap frog, blind man's buff…
CRISTINA: Don't tease me, Mark. I'm not a child any more and there are much better sports than football.
MARK: Really?
CRISTINA: Yes, take volleyball, for example. It's so exciting, I'd say wonderful, the two teams trying to keep the ball in motion without letting it touch the ground. No foul play, no violence…
MARK: Yes, maybe you're right. I like volleyball, too. For me all ball games are great!
CRISTINA: Not only ball games, Mark. Don't you like badminton, cards, chess, even darts… and things like that?
MARK: Er… of course I do. Especially if I can play it with you!
CRISTINA: Oh Mark! This is not fair play…
Part 1
1. What are Cristina and Mark talking about?
2. On what day of the week are football games played in England?
3.What kind of sports and games does Cristina prefer?
Part 2
1. Cristina likes football very much. True False
2. Volleyball is a violent game True False
3. Cristina likes football very much. True False
_/6
Письмо
Task 2. Напишите эссе о здоровом образе жизни, используя вс фразы.
Вступление: Какие привычки здорового образа жизни ты знаешь и какие из них самые важные
Основная часть:
is good for your Example makes better Example improves and you feel
Example is good for your Example
Заключение: Напиши свое мнение, почему привычки здорового образа жизни важны для человека сор по анг яз мин осталась
1) When I meet my friends, we usually talk about playing games.
2) I never forget to thank my parents for giving me pocket money.
3) I've been thinking of bying a new phone for a rather long time.
4) I've never dreamt of going to China in my life.
5) My sister often complains of being ignored.
6) Once I tried to stop my friend from eating too much pizza.
7) I don't often complain of studying at my school.
8) Nobody can keep me from listening to my favourite music.
9) I'll never forget how once I had to apologize for breaking a plate in the school canteen.
10) Only hurricane can keep me from leaving home.
Они замечательно бегали,прыгали,плавали,занимались греблей и играли в другие игры. Они часто занимали места в соревнованиях и всегда выигрывали. Все игроки Джона были высокими стройными спортсменами и просто хорошими людьми. Команда колледжа была лучшей. Регулярные тренировки,соблюдение диеты и большое количество упражнений очень важны для спортсменов. Они всегда принимают во внимание советы тренера и показывают хорошие результаты во всех конкурсах и матчах. Они почти никогда не проигрывают или заканчивают вничью. Она практически всегда выигрывают.
И только неприятностью для многих из его футболистов была недостаточная осведомлённость по многим школьным предметам. У спортсменов часто не хватало знаний по математике,английскому и учиться для них было тоже нелегко.
Однажды тренер привёл молодого футболиста к профессору этого колледжа. Профессор должен был спросить несколько вопросов у юного игрока. Профессор выбрал очень лёгкие вопросы,однако мальчик не мог ответить на них. В конце концов профессор спросил:"А сколько же будет пять раз по пять?"
Студент долго думал и наконец ответил:"26". Профессор взглянул на тренера. "Это невозможно!",сказал он." Я не хочу наказывать вашу команду. Я понимаю,что он может очень хорошо играть в футбол,но плохо знать математику. Он не может быть студентом."
Но тренер серьёзно сказал:"О,сэр Позвольте ему стать студентом! Он была неправ лишь дважды!"