Task 4. Imagine that you are doing a project “Types of Shopping” together with your friend. You have found some illustrations and want to share the news. Leave a voice message to your friend. In 2.5 minutes be ready to tell the friend about the photos: give a brief description of the photos, justifying the choice of the photos for the project;
say in what way the pictures are different, justifying the choice of the photos for the project ;
mention the advantages and disadvantages (1-2) of the two types of shopping;
express your opinion on the subject of the project – which type of shopping you would prefer and why.
You will speak for not more than 3 minutes (2-3 sentences for each item of the plan, 12–15 sentences total). You have to talk continuously.
2. The dress is made of silk.
3. The dog was injected yesterday.
4. The letter will send soon.
5. The lectures are attended by all the students.
6. The helicopter is piloted by my dad.
7. The flowers will water tomorrow.
8. The keys were lost yesterday.
9. The tests are written every month.
10. The car was repaired three days ago.
11. The mobile will bought next month.
12. The tower was designed by Eiffel.
13. My cousin is taken to the hospital.
14. The pictures were taken yesterday
Я не люб свою кварт. Она небольш и в ней труд найти личн место Напротив я влюбл в дом моей бабшки. Я часто навещ. её на каник. Её дом небольш но стоит на берегу малньк пруда. Моё люб место это стареньк скамейка под ивами совсем ряд с водой. Лучш время утро. Я беру книгу по лит-ре, кот. нам задала учит и иду к скам с твёрд намерением читать ее. Но я начю следить за воробьями, шумящю в ветвях и слуш спокойный шум воды. Где-то далеко от меня дети купаются и зовут друг друга. Лучи солнца зелен из-за зелен листьев ив. Песок под моими ногами тёплый и желтый. Вскоре прилет неск. бабочек к краю пруда. Они действит прекрасны. Обычно я так сижу где-то окю часаи забыв о чтен. Мои мечты прерыв. бабуш, котор зовет меня завтркать. Это счастливейшее время в году для меня.