The climate in Canada isn’t mild. It has four very distinct seasons, it can be very hot in summer – to 35°C above zero and higher, and quite cold in winter – 25°C below zero and even colder. The population of Canada isn’t dense. There are only about 30 million people living in Canada which is very little if we compare the territory of Canada with the UK where 60 million people live.
Canada is a constitutional monarchy. It is a member of the Commonwealth of Nations and the British monarch is its official head of the state. But the monarch doesn’t rule, the monarch in Ca-nada is the Governor General. The Governor’s duties are limited to symbolic, mostly ceremonial acts.
The real power belongs to the Prime Minister and his Cabinet. The Canadian Parliament consists of two chambers: the House of Commons and the Senate.
There are two official languages in the country: English and French. All Canadian children have to learn both French and English at school.
The ¬¬capital of Canada is Ottawa. The capital is governed by a 24-member city council consisting of 23 councilors. The capital has responsibility for all municipal services, including fire, ambulance, police, parks, roads, drinking water, etc.
Ottawa is situated on the south bank of the Ottawa River. The oldest part of the city is known as Lower Town, and occupies an area between the canal and the rivers. Centre town is often called «downtown»; it is the city’s financial and commercial part.
Parliament Hill situated between Centre town and the Ottawa River is home to many of the capital’s government buildings, including the Peace Tower, and the legislative seat of Canada.
Ottawa is politically diverse. Most of the city traditionally supports the Liberal Party. The southern and western parts of the old city of Ottawa generally support the Conservative Party. Ottawa is home to a wealth of national museums, official residences, government buildings, memorials and heritage structures. The capital is served by a number of airlines, railways and by a network of freeways.
Задание № 1. Задайте 5 вопросов к предложению (общий, альтернативный, разделительный и 2 специальных).
Most of the city traditionally supports the Liberal Party.
Задание № 2. Данные предложения из текста содержат слова с окончаниями «-s», «-es», «’s». В каждом предложении определите, какую функцию выполняет окончание («-s», «-es», «’s»), обращая внимание на его грамматические признаки, т.е. является ли оно:
1.показателем третьего лица единственного числа глагола в Present Indefinite Active;
2.признаком множественного числа имени существительного;
3.показателем притяжательного падежа имени существительного.
1.The Canadian Parliament consists of two chambers: the House of Commons and the Senate.
2.Centre town is often called «downtown»; it is the city’s financial and commercial part.
3.Parliament Hill situated between Centre town and the Ottawa River is home to many of the capital’s government buildings.
4.Most of the city traditionally supports the Liberal Party, although only some parts of the city are consistent Liberal strongholds.
Задание № 3.
Прочтите и письменно переведите предложения с грамматической конструкцией (оборотом) «there is /there are».
1.There is a new TV set in the room.
2.There was much snow in the streets last winter.
3.There will be an interesting play at the theatre on Saturday.
Задание № 4. Образуйте степени сравнения следующих прилагательных и наречий – сравнительную и превосходную. Переведите.
Many, carefully, good, near, interesting.
Відповідь:лат. «communicatio» — сообщение, передача и от «communicare» — делать общим, беседовать, связывать, сообщать, передавать[1] — принятый в исследованиях термин, которым обозначают операционные системы, повседневно обеспечивающие единство и преемственность человеческой деятельности (см. в этой связи теорию коммуникации, науку о коммуникациях, коммуникационную науку, коммуникативистику[2], что представляет собой перевод английского термина communication studies), а также метадискурс (Р. Крэйг).
Процесс коммуникации (в том числе как формы взаимодействия) понимается в качестве одной из основ жизни человека и общества. При этом речь у исследователей идет как о процессах коммуникации, так и о его результатах[3].
Согласно И. П. Яковлеву и другим многочисленным исследователям, под коммуникацией как наукой следует понимать совокупность исследований роли коммуникации в обществе, имея в виду её развитие, содержание и структуру коммуникационных процессов, использование их средств и т. д.[4]
Например, согласно С. В. Борисневу, под коммуникацией следует понимать социально обусловленный процесс передачи и восприятия информации в условиях межличностного и массового общения по различным каналам с разных средств коммуникации[5].
М. С. Андрианов ограничивает понимание коммуникации исследованиями смысловых аспектов социального взаимодействия[6].
По Никласу Луману, под коммуникацией следует понимать «некое исторически-конкретное протекающее, зависимое от контекста событие» как совокупность действий, характерных только для социальных систем, при осуществлении которых происходит перераспределение знания и незнания, а не связь или передача информации, или перенос «семантических» содержаний от одной обладающей ими психической системы к другой[7].
Согласно Бакстеру, Силларсу и Вангелисти, коммуникация — это средство, с которого люди конструируют и поддерживают свои отношения[8][9].
Пояснення:
I will play chess tomorrow.
2. I will not (won't) play chess tomorrow.
3. Will you play chess tomorrow?
4. He plays chess every day.
5. He does not (doesn't) play chess every day.
6. Does he play chess every day?
7. They are playing chess now.
8. The are not (aren't) playing chess now.
9. Are they playing chess now?
10. Nick is going to the park now.
11. Nick goes to school every day.
12. Nick will go to school tomorrow.
13. Will you come to my place next Sunday?
14. Will you read this book next week?
15. Do you read books every day?
16. Are you reading a book now?
17. I will not see him tomorrow.
18. What will you do tomorrow?
19. What will your friend do tomorrow?
20. Where do you go every morning?
22. Where are you going now?
23. Look! Mary is dancing. (если я правильно поняла)
24. She dances every day.
25. Will she dances tomorrow?
Объяснение:
Как о так