Вариант 1 UNIVERSITIES AND COLLEGES IN THE USA. 1. The first universities were developed by private1 organizations, many of which were religious bodies2. 2. The private universities are still very important, and most of the best-known institutions such as Harvard, Yale, Princeton, are private. 3. Some of the state universities are general universities which provide all faculties and all types of instruction3, but there are also some state colleges for special subjects, such as agriculture. 4.Recently some of these special colleges were converted into general universities. 5. Such universities provide education residents4 of the state either free of charge5 or at a fee, though students pay for the cost of living while they study. 6. The great private universities have many advantages-age, tradition, long-established reputation. 7. They often appeal for funds from former students and often get great sums. 8.Private universities have between 500 and 30.000 students and some increased quickly in the past few years. 9. The fees are from $ 2.000 to over $ 4.000 a year. 10. Private colleges differ very much from the world-famous colle¬ges in standards and reputation. 11. There are also many Junior Colleges6 to which students may be admitted at the end of their high school career. 12. Some of the students continue at full-scale universities, others do not. 13. Not all the students get stipends at colleges and univer¬sities, but those who demonstrated good results in their studies. 14. There are also stipends to those students that have best abilities for higher education. 15. There are 2.557 universities and colleges in the USA. 16. The best-known is Harvard, which is situated in Massachusetts.17. There is much in common between Harvard and Yale, and together they occupy a position in American university life rather like Oxford and Cambridge in England. Пояснения к тексту: 1. private – частный 2. a body – организация 3. instruction – обучение 4. resident – постоянный житель 5. free of charge – бесплатно 6. Junior colleges – колледж с двухгодичным, неполным курсом Задания. I. Выпишите из текста, переведите и определите, от каких частей речи образованы следующие слова: а) 12 прилагательных с суффиксами -ous, -ive, -al, ic, -ary б) 6 существительных с суффиксами –ion (-ation), -er(-or), -ence Образец выполнения: musical (музыкальный) – music (музыка) – сущ. reader (читатель) – to read (читать) – гл. II.Найдите в тексте антонимы к следующим словам и переведите их: last, state, little, unknown, to give, indifference, slowly, short, individual. Образец выполнения: many – few много – мало III.Выпишите из текста 5 предложений с оборотом “there + be” и переведите их. IV.Выпишите из текста 4 предложения со страдательным залогом и переведите их. V.Образуйте степени сравнения от следующих прилагательных: important, good, great, quick, much, famous, high, difficult, small, excellent. Образец выполнения: big – bigger – the biggest beautiful – more beautiful – the most beautiful VI.Поставьте сказуемое в предложении № 7 в будущем и времени и переведите. Образец выполнения: I go there. Я хожу туда. I shall go there. Я пойду туда. I went there. Я ходил туда. VII.ответьте письменно на во по содержанию текста. 1. What were the first universities developed by? 2. What universities are still very important? 3. What are state universities? 4. What education do general universities provide? 5. How many students do private universities have? VIII.Сделайте синтаксический разбор предложения № 10 и переведите его. Образец выполнения: Students take examinations every term. Студенты сдают экзамены каждый семестр. IX.Переведите письменно предложения №№ 2,3,5,6,7,8,9,12,13.
ьалаоарйжщз с английским нужно! Заранее большое!
Exercise 1. Analize the sentences from the point of view of their structure.
1.Honesty is the best policy.
2.You can take a horse to the water, but you can’t make him drink.
3.You never know what you can do till you try.
4.When did you arrive?
5.Cheerful, aren’t you?
6.Ready?
7.An old park.
8.To live alone in this house!
9.Mary laughed.
10.Mary is a doctor.
11.Mary laughed heartily at the joke.
12.Silence. Summer. Midnight.
13.English spring flowers!
14.To think of that!
15.Looks like rain.
16.You seen them?
17.Come up and sit down.
18.Do you know Italian?
19.What a quiet evening!
20.I haven’t seen my sister yet.
21.You know French, isn’t it?
22.You didn’t know that before, did you?
23.Will you go to the opera or to the concert tonight?
24.You really want to go now tonight?
25.Whose team has won the match?
26.Can anyone say what the truth is?
27.Stand up! Sit down. Open your textbooks.
28.Let us have some tea.
29.Somebody switch off the light.
30.If only I were young again.ydhdvdv
Объяснение:
zghsjsooqkqiwrek slskhsvs. lskshsgsgjdv skjsgsvsns plssplko shaklsksv mame sghsjqkoih alk sisy ol mstbs qw dydbdv
Алисе очень надоедает сидеть с сестрой на берегу и от нечего делать один или два раза она заглядывает в книгу, которую читает сестра, но в ней нет ни картинок, ни разговоров. Вдруг она видит Белого Кролика с розовыми глазами, бегущего мимо нее. Он одет в жилет и вынимает из него часы, говоря себе: "О боже! О боже! Я опоздаю! Алисе становится очень любопытно, и она следует за ним в его кроличью нору. Кроличья нора внезапно уходит вниз, и Алиса падает в нее. Колодец действительно глубокий, и она падает очень медленно, и, падая, она разговаривает сама с собой. У нее есть много времени, пока она гадает, что будет дальше. Она замечает, что в колодце есть шкафы и полки. Она берет банку с мармеладом с одной из полок. Баночка пуста, и Алиса ставит ее на другую полку. Она говорит вслух сама с собой, задаваясь вопросом, как далеко она упала. Она продолжает говорить вслух, мечтая о своей кошке Дине. “Дина, дорогая! Как бы я хотела, чтобы ты был здесь, со мной!” Внезапно она приземляется на кучу палок и сухих листьев, и падение заканчивается. Она видит Белого Кролика, бегущего перед ней по длинному туннелю, и продолжает следовать за ним.
Объяснение: