Writing (a for-and-against essay)
2.ws) (zwo) sg portfolio use ideas from ex. 3 to complete the
essay for your english school teacher entitled should teenagers have
mobile phones? (80-90 words). use appropriate topic sentences to
start the main body paragraphs.
should teenagers have mobile phones?
para 1: state the topic (most teens have mobile phones and a lot of them are
hooked on them. is this good or bad? )
para 2: advantages & examples (mobile phones you can moreover,
you
para 3: disadvantages & examples (however, mobile phones can be if
they can also
para 4: summarise the topic (mobile phones are very useful gadgets to have
however, teens should use them sensibly.)
student's book: self-check 2)
workbook: 29 70
1. It was very cold this winter. But I liked the winter. ( потому что мы знаем, о какой зиме мы говорим, она уже упоминалась).
2. Such a naughty boy! ( конструкция such a .../such an ...)
3. He asked me the same question several times.(знаем, о каких вопросах идет речь, конкретные вопросы).
4. The sun has moved to the West. (солнце одно в мире , а со сторонами света всегда используем).
5. Last Sunday I visited .a very interesting museum. I liked the museum. (сначала мы не знаем о какой музее говорим, упоминаем его впервые, а во втором предложении понятно, что гооврим о музее из 1 предложения)
6. Let's travel along Don in a boat.(перед реками не используем, неизвестная лодка)
7. That is the funniest game I have got.(степень сравнения - самая веселая)
8. The Earth is millions of kilometers from the Sun.(одна тоная земля, одно конкретное солнце)
9. What’s the longest river in Russia? – I don’t know. I’m not good at geography. ( сначала сравнительная степень, со страной не используем ничего, перед предметом тоже).
10. Diana has a sore throat. The throat makes it hard to talk. (сначала не знаем, о чем речь, потом уже слышим не в первый раз)
1. It was very cold this winter. But I liked the winter. ( потому что мы знаем, о какой зиме мы говорим, она уже упоминалась).
2. Such a naughty boy! ( конструкция such a .../such an ...)
3. He asked me the same question several times.(знаем, о каких вопросах идет речь, конкретные вопросы).
4. The sun has moved to the West. (солнце одно в мире , а со сторонами света всегда используем).
5. Last Sunday I visited .a very interesting museum. I liked the museum. (сначала мы не знаем о какой музее говорим, упоминаем его впервые, а во втором предложении понятно, что гооврим о музее из 1 предложения)
6. Let's travel along Don in a boat.(перед реками не используем, неизвестная лодка)
7. That is the funniest game I have got.(степень сравнения - самая веселая)
8. The Earth is millions of kilometers from the Sun.(одна тоная земля, одно конкретное солнце)
9. What’s the longest river in Russia? – I don’t know. I’m not good at geography. ( сначала сравнительная степень, со страной не используем ничего, перед предметом тоже).
10. Diana has a sore throat. The throat makes it hard to talk. (сначала не знаем, о чем речь, потом уже слышим не в первый раз)