В
Все
М
Математика
О
ОБЖ
У
Українська мова
Х
Химия
Д
Другие предметы
Н
Немецкий язык
Б
Беларуская мова
М
Музыка
Э
Экономика
Ф
Физика
Б
Биология
О
Окружающий мир
У
Українська література
Р
Русский язык
Ф
Французский язык
П
Психология
О
Обществознание
А
Алгебра
М
МХК
Г
География
И
Информатика
П
Право
А
Английский язык
Г
Геометрия
Қ
Қазақ тiлi
Л
Литература
И
История

1 В основе астрономии лежат А) эксперимент
Б) гипотеза
В) наблюдение
Г) законы Кеплера и закон всемирного тяготения
2 Основные части радиотелескопа
А) объектив и окуляр
Б) антенна, приемник электромагнитного излучения радиодиапазона
В) объектив, собирающий электромагнитное излучение, устройство, регулирующее и
анализирующее это излучение
Г) объектив, зрительная труба и окуляр
3 Для решения практических задач астрономии используют различные системы
координат, которые отличаются
А) плоскостью и дугами
Б) плоскостью и точкой отсчета
В) плоскостью и углами
Г) дугами и углами
4 Отвесная линия - это линия …
А) совпадающая с направлением силы тяжести в месте наблюдения
Б) пересечения плоскостей меридиана и горизонта
В) параллельная оси вращения Земли, проходящая через центр небесной сферы
Г) линия пересечения плоскости небесного экватора с небесной сферой
5 Небесные координаты –это ……….. , с которых определяют положение
светил по отношению к основным кругам и точкам небесной сферы
А) центральные углы или дуги больших кругов небесной сферы
Б) плоскости небесного экватора и меридиана
В) плоскости небесного экватора и математического горизонта
Г) дуги больших кругов небесной сферы
6 300 40 / в часовой мере составляет
А) 2 ч 2 мин 10 сек В) 3ч 2 мин 10 сек
Б) 2 ч 3 мин Г) 3 ч 3 мин 30 сек
7 Метеориты являются продуктами распада
А) только астероидов
Б) только комет
В) астероидов или комет
Г) планеты Фаэтон
8 Месторасположение комет в Солнечной системе является
А) только облако Оорта
Б) облако Оорта и пояс Койпера
В) кольца планет- гигантов
Г) только пояс Койпера
9 Удаленная от Солнца точка орбиты планеты называется …
А) перигелием
Б) афелием
В) эксцентриситетом
Г) апогеем
10 Если наблюдатель удаляется от звезды, то линии в спектре звезды …
А) смещаются к его фиолетовому концу.
Б) смещаются к его красному концу.
В) не изменяются
Г) смещаются в сторону противоположную наблюдателю
11 Планеты, температуры поверхности которых бывает выше +400 °C
А) только Венера
Б) только Меркурий
В) Венера и Уран
Г) Венера, Меркурий
12 Скорость движения астероидов и комет составляет
А) 10 км/с Б) 20 км/с В) 42 км/с Г) 72 км/с
13 Источником излучения звезд является
А) термоядерный синтез, происходящий в недрах звезд
Б) термоядерный синтез, происходящий в фотосфере звезд
В) термоядерный синтез, происходящий в недрах и хромосфере звезды
Г) термоядерный синтез, происходящий в недрах и фотосфере звезды
14 Солнце является равновесной звездой, т.к….
А) сила гравитации превышает силы газового давления
Б) сила гравитации уравновешивается силами газового давления
В) давление света преобладает над гравитацией внешних слоев
Г) сила гравитации и давление света уравновешиваются электромагнитными
силами
15 Звезды на небе объединены в
А)68 созвездий
Б) 78 созвездий
В) 88 созвездий
Г) 89 созвездий
16 Научное объяснение гелиоцентрической системы мира было сделано
А) Птолемеем
Б) Коперником
В) Ньютоном
Г) Кеплером
17 Поглощение квантов рентгеновских и ультрафиолетовых лучей и последующее
их переизлучение происходит в….
А) солнечной короне
Б) зоне переноса лучистой энергии
В) конвективной зоне
Г) фотосфере
Продолжи предложение:
18 Ядро кометы состоит из: ,,
19 Перечислите определения расстояний до планет Солнечной системы:
,,
20 Перечислите признаки Юпитера как звезды ,
21 Спектр и цвет звезды зависит от .
Реши задачи
22 За какое время Марс, находящийся от Солнца примерно в полтора раза, чем
Земля, совершает полный оборот вокруг Солнца?
23 Противостояния некоторой планеты повторяются через 4 года. Чему равна
большая полуось её орбиты?
24 Собственное движение звезды 0,1² /год, а расстояние до нее 10пк. Определите
тангенциальную и пространственную скорость звезды, если ее лучевая скорость 10км/с.

Показать ответ
Ответ:
mihail20012
mihail20012
21.06.2021 12:53

Өмір – адам үшін Жаратқанның тамаша сыйы мен таңқаларлық сыны. Тірліктің тәттісіне тойымсыз пенде жалғанның жалтырағына масаттанып, оның усойқы шырмауығына қалай шырмалып, шырғалаңға түскенін де білмей қалады. Атақ-абырой, шен-шекпен, бақыр-байлық, дүние-думанда да қанағат қадір екенін ұмытып, у ішеді де, естен танады. Орынсыз өкпелеп, текке тіл безеп, жанын шырылдата жанталасып, даңғой дарақыланып, беймаза күй кешеді. Басқа қонған бақ пен қолда бардың бағасын білмей, тағы да у ішеді де, сары уайымға салынады. Шіркін, осы ушыққан дертке шипа боларлық ем-дәр у бар ма екен?! Тірліктің «алқындысынан» тым құрыса қас-қағым сәтке ес жиып, жүрегіміздің соғысына құлақ қойып, оның айтар сырын тыңдап көрелікші.

Жүректі мазалаған бұл ойлар ескінің естелігі немесе болашақтың болжамы емес, заманға өзіндік, өзгеше заманауи көзқарас. Сағыныш та емес, қиял да емес, заман мен замандас туралы ой, оларды жаңаша танып, жете түсінуге талпынған жүректің сыры. Кезінде ақын Мұқағали Мақатаев:

«Мен іздеген нұр-бақыт,

ұстатпаса, зуласын.

Тек жүрегім бір уақыт,

Жүксіз қарап тұрмасын.

Жүрек болып туғасын...»,

деп қазақ жырының жүрекке жүгінгенін өзінің өлең жолдарында көркем өре отырып «Соғады жүрек» атты туындысын дүниеге әкеліп еді.

Иә, жүрек болып туғасын... жанады, өмірді жан-тәнімен сүйеді, сағынады, еске алса, жабығады да жұбанады. Ал, өмір маусымдарын зерделесек, «Көктем-жүрек» – балауса шақ, «Жаз-жігер» – нағыз қамал алып, орда бұзар кезең, «Күз-ақыл» – ата атанып, бәйгеге қосқан жүйрігіңнің тізгінін тартар тұс. Соның бәрінен сүрініп жүріп те сергек өткен адам үшін немере сүйіп, ұрпақ қызығына ағыл-тегіл шаттанатын және оларға ақ батаңмен ақжол тілейтін мәуелі маусым – «Қыс-парыздың» да орны ерекше-ау! Бірақ, Көктемің – жырлы, Жазың – бәйгелі, Күзің – сырлы, ал Қысың – сабырлы болсын десең, сол есею кезеңдерінің алмасқан сәттерін дер кезінде жазбай аңдап, соған лайық мінез таныта білсек, қандай! Жалғанның оп-оңай жазым етер алдамшы «қызығына» босқа малданып, текке арамтер болмай, өзіңнің жас пен жасамыс, егде мен еңкейген жылдарыңның әрқайсысының бағасын біліп, қадір-қасиетіңді жоғалтпау ләзім шығар.

«Атысу, аңдысу мен таласудың,

Санасу, табысу мен жарасудың,

Мінезін мынау а ң

Білсем деп құпиясын аласұрдым...»

(М. Мақатаев, сонда).

Тірліктің тәтті ұйқы мен ашкөз қомағайлықтан, яғни өзіңді-өзің еркін меңгеріп, ерік-жігеріңді билей алмаудан асқынатын әсіре «қызылы» мен әзәзіл ләззатына салынып, көрсеқызарлық, құмарлық, мансапқорлық, дүниеқоңыздық сияқты сырқатына шалдықсаң-ақ, шектен көп шекер де «У» - ға айналып, тірідей «жерлеп» тынады. Сондықтан адам рухы асқақ болып, тән оның құлы ретінде қызмет етсе, шіркін! Керісінше жағдайда, пенденің хайуаннан айырмасы, фәниде мән-мағынасы жоқ. Кемеңгер Шәкәрім қажы айтпақшы: «Тән – терезе, ой қожасы; оймен анық байқасаң» немесе «жан қожа тәнге, тән құлы; еріксіз айдап жүр демек».

Жан адамды жүрек арқылы билейді. Жүрек аса сезімтал: көреді, естиді, сөйлейді және талдайды, зерделейді, түйіндейді, шешім қабылдайды. Жүрек сезім пернесі арқылы тыныстайды және өз әмірін тағы да сол сезім құдіреті арқылы жеткізеді. Ал, сезімнің дүр қасиетін бір сөзбен айтып жеткізу мүмкін бе?! Көк жүзінен себезгілеген сәуледей жарқын, самал сүйген гүлдей нәзік, телегей теңіздей тұңғиық, кеңістіктей шексіз де шетсіз ол... нәзік, мөлдір, терең, сыршыл, жүйрік, намысшыл және мейірімді, қатал, аса кешірімшіл. Себебі, ол алғыр, адал, сабырлы, жанашыр, батыр, зерделі, өкпешіл, аса әділетті.

Жүректен туса солай, жүректерге жетеді. Қуантады, ренжітеді, толғантады, тебірентеді. Маңдайыңды, тіпті тасқа ұрғыза отырып та үйретеді, үлгі етеді. Сезім сөлін сезіне алсаң, көгінде шарықтап, тереңінде тебірене алсаң, «өмір» деп, лүпіл қаққан жүрек тілін түсіне алсаң, адам деген атты ардақтай алсаң, үкілеп, үміт артады. Алға мақсат қоясың, арман қанатында қалықтап, шыныға түсесің, адам боп өтуді аңсайсың. Егер сезім селкеу тартса, сөзде салмақ, істе қадір, тірлікте мағына қалмайды. Адамға тән асыл қасиеттерді азырқанып, оларды нағыздандырмақ болып нағыз адам, жаңа адам, нағыз батыр, нағыз ғалым, нағыз туыс, тіпті мөлдір махаббат, т.с.с. іздеп әлекке түсетініміз де сол адами құндылықтардың сұйылған татымсыз сиқы ғана. Шындығында, адам мен оған тән адами қасиеттер – ешқандай қосымшасыз-ақ асқақ.

Сезім – қатал. Шынайы болған соң солай. Найзағайдай жарқылдайды, жаныңды шүберекке түйесің. Жүректен туған соң солай. Сене тұрып, сүйе тұрып алдансаң. Аянбайды ол. Небір қатыгез қару-жарақ та, зәрлі зілзала да оның жанында түкке тұрмайды. Ештеңені бүйім көрмейді. Сезім наласы жойқын. Назаланған жүрекке де, жазаланған жүрекке де – жантәсілім. Жарады, жарылады. Жалын жүрек күрт суынса – күлпарша. Жүректегі жарылысқа тең келетін ешқандай қуат жоқ.

Сезім – сабыр екен... сарыуайымға салынбай, сабыр табу да рухқа тәуелді-ау!

0,0(0 оценок)
Ответ:
Женечка180510
Женечка180510
08.08.2020 21:41

Bağlayıcılar sintaktik vəzifələrinə görə tabesizlik və tabelilik bağlayıcılarına bölünür. Tabesizlik bağlayıcıları sade cümləni həmcins üzvlərini və tabesiz mürəkkəb cümləni əmələ gətirən sadə cümlələri əlaqələndirməklə yanaşı, onlar arasında müxtəlif məna münasibətlərini də ifadə edir.

Tabesizlik bağlayıcılarının mənaca aşağıdakı növləri vardır:

1 Birləşdirmə bağlayıcıları: və, ilə (-la). Məsələn, Onun oxumaq və yazmağa çox böyük həvəsi vardı. Orxanla Rəşad gördükləri işdən məmnun idilər.

Və bağlayıcısı həm sadə cümlənin həmcins üzvlərini, həm də tabesiz mürəkkəb cümlənin tərəflərini bir- birinə bağlayır. Məsələn, Biz olimpiadada qalib gəldık və müəlllimlərimiz bu qalibiyyətimizə çox sevindi ( tabesiz mürəkkəb cümlənin tərəfləri arasında işlənmişdır). Hüseyn və Uğur qardaşdırlar

İlə (-la) bağlayıcısı isə yalnız sadə cümlənin həmcins üzvlərini bir – birinə bağlayır. Məsələn, Sənlə mən bu işin öhdəsindən gələ bilərik. Kitabla dəftəri stolun üzərindən götür.

İlə bağlayıcısıvə ilə qoşması omonimdir. Bunları birbirindən fərqləndirmək üçün bilmək lazımdır ki, və bağlayıcısı həmişə ilə bağlayıcısının yerində işlənə bilir. İlə bağlayıcısını vergüllə də əvəz etmək mümkündür, yəni bu bağlayıcının yerində vergül də işlənə bilər. Məsələn, Xeyir ilə şər qardaşdır. İlə qoşmasını isə və bağlayıcısı ilə əvəz etmək olmur. Məsələn, Sabah səninlə görüşməliyəm.

Qarşılaşdırma bağlayıcıları: amma, ancaq, lakin, fəqət, halbuki, isə. Bu bağlayıcılar iki zidd anlayışı bildirir. Məsələn, Mən də iştəyirdim, amma getməyəcəm. Guya ki əhvalatı bilmirsən, halbuki hər şeydən xəbərdarsan. Mən ərəbəm, ancaq həqiqəti dana bilmərəm.

Amma, ancaq, lakin, halbuki bağlayıcılarından əvvəl vergül qoyulur.

Bölüşdürmə bağlayıcıları: ya, ya da, ya da ki, gah, gah da, gah da ki, və ya, yaxud, və yaxud, istər, istərsə də və s. Məsələn, Gah yeriyirdik, gah dayanırdıq. Ya dərsi diqqətlə dinlə, ya dda sinifdən çıx. İstər gənclərin, istərsə də yaşlıların bu mövzuya böyük həvəsi vardı.

Cqmlədə təkrar olunan gah, ya bağlayıcılarının ikinci hissəsindən əvvəl vergül qoyulur.

İştirak bağlayıcıları: həm, həm də, həm də ki, da, də, həmçinin, habelə, o cümlədən, hətta, o sıradan və s. Məsələn, İnsanın həm zahiri, həm daxili gözəl olmalıdır. Hamı, hətta Sevinc də gəlmişdi. Günel də, Ülviyyə də sevinirdi. Bizdə Banuçiçək adı da var. İclasda şairlər, yazıçılar, müəllimlər, habelə tələbələr də iştirak edirdilər. Cümlədə təkrar olunan həm bağlayıcısının ikinci hissəsindən əvvəl, da də bağlayıcısından sonra vergül qoyulur. Cümlənin içərisində olan hətta, habelə, həmçinin, o cümlədən bağlayıcısndan əvvəl vergül işlənir.

Qeyd: İsmin yerkik hal şəkilçisi olan – da2 ilə da, də bağlayəcəsə oxşardır. İsmin yerlik hal şəkilçisi olan – da2 sözlərə bitişik yazılır, vurğulu olur. Məsələn, məndə, kitabda, otaqda, həyətdə və s. Da, də bağlayıcısı isə vurğusuz olur və ayrı yazılır.

0,0(0 оценок)
Популярные вопросы: Другие предметы
Полный доступ
Позволит учиться лучше и быстрее. Неограниченный доступ к базе и ответам от экспертов и ai-bota Оформи подписку
logo
Начни делиться знаниями
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси ai-бота