Биринчи тапшырма: Канаттуулардын аталыштары менен мүнөздөмөсүн дал келтиргиле. 1)Бул канаттуу өрөөндөрдө гана кездешет. Айылдарга, айыл четиндеги фермаларга жакын топ- топ болуп жашайт. Дан эгиндерине зыян келтирүүчү курт- кумурскаларды жеп пайда алып келет. Ошондуктан адамдар ага атайын жыгачтан уя жасап, илип коюшат. 2) " Бытпылдык" деп үн салчу анча чоң эмес канаттуу. Көбунчө дан эгин айдалган талааларда жашайт. Жашоосунун көбү асманда эмес жерде өткөндүктөн ,душманынан чуркап качып кутулат. Өсүмдүктөрдүн уругун, курт- кумурскаларды жейт . 3) Бул канаттуу "үп-үп"деп үн салат. Тумшугу узун,ичке,ал эми тили кыска. Курт- кумурскалар жана курттар менен азыктанат. Жазда учуп келет. 4) Бул канаттуу зоолордо жашайт. Колдогусу 40-45 жашка, жапайысы 100-гө чыкат. Буту ич жагына ийри, көзү ак, канатынын мөрүсү калың, буту ичке, балтырына тутам батпайт. Канаттуулар: Бөдөнө, Үпүп, Бүркүт, Чыйырчык. Экинчи тапшырма: Сөздөрдү пайдаланып, сөздөрдүн котормосун туура жазгыла. Куштардын аталыштары: Үкү, ак куу, шумкар, турумтай,каракур, булдурук, таранчы, кыргый, өрдөк, үпүп, бөдөнө, чыйырчык, булбул, чил, ылаачын, торгой,күйкө, томого, күкүк, тоңкулдак, чабалекей, көгүчкөн, каз, күрп, турна. Сөздөрдүн котормолору: Лебедь, кречет, перепел,скворец, тетерев, утка, рябчик, воробей, удод, сова.ястреб, журавль,кукушка, соловей, дятел, дербник, кукушка, гусь, сокол, индюк, жаворонок, пустельга, наглазник, голубь, ласточка.
о-математических наук, доцент
С. С. САМАРОВА
РЕШЕНИЕ АЛГЕБРАИЧЕСКИХ УРАВНЕНИЙ
Учебно-методическое пособие для подготовки к
ЕГЭ и ГИА по математике
© С. С. Самарова, 2010
© ООО «Резольвента», 2010
Пример 1. Решить уравнение
3 2x −1 2x + 1
− = 2 . (1)
x + 2 x + 1 x + 3x + 2
Решение. Разложим на множители квадратный трехчлен, стоящий в зна-
менателе дроби из правой части уравнения. Для этого сначала нужно найти
корни квадратного трехчлена:
−3 ± 32 − 4 ⋅ 2 −3 ± 1
x 2 + 3 x + 2 = 0 ⇔ x1,2 = = ⇔ x1 = −2, x2 = −1.
2 2
Следовательно,
x 2 + 3 x + 2 = ( x + 1)( x + 2 )
и уравнение (1) принимает форму
3 2x −1 2x + 1
− = . (2)
x + 2 x + 1 ( x + 1)( x + 2 )
ООО «Резольвента», www.resolventa.ru , [email protected], (495) 509-28-10 1
ООО «Резольвента», www.resolventa.ru , [email protected], (495) 509-28-10
Область допустимых значений (ОДЗ) уравнений (1) и (2) имеет вид:
{ x ≠ −1, x ≠ −2}.
Умножая обе части уравнения (2) на выражение
( x + 1)( x + 2 ) ,
и, производя необходимые сокращения, получаем:
3 ( x + 1) − ( 2 x − 1)( x + 2 ) = 2 x + 1 ⇔ 3 x + 3 − ( 2 x 2 − x + 4 x − 2 ) = 2 x + 1 ⇔
⇔ 3 x + 3 − 2 x 2 + x − 4 x + 2 − 2 x − 1 = 0 ⇔ −2 x 2 − 2 x + 4 = 0 ⇔
−1 ± 12 + 4 ⋅ 2 −1 ± 3
⇔ x + x − 2 = 0 ⇔ x1,2 =
2
= ⇔ x1 = −2, x2 =
Понятие физической нагрузки;
понятие ЧСС;
влияние нагрузок на ЧСС;
правила при выполнении нагрузок;
регулирования нагрузки;
роль отдыха;
самостоятельное определение пульса.
Урок посвящён физической нагрузке и частоте сердечных сокращений.
Глоссарий
Пульс – частота сокращений сердца.
Сонная артерия – сосуд, подводящий кровь к мозгу.
Физическая нагрузка – упражнения, повышающие уровень физической подготовки человека.
Частота сердечных сокращений – это показатель скорости биения сердца. В среднем в состоянии покоя частота сердечного ритма составляет от 60 до 80 ударов в минуту.
Основная литература: