В
Все
М
Математика
О
ОБЖ
У
Українська мова
Д
Другие предметы
Х
Химия
М
Музыка
Н
Немецкий язык
Б
Беларуская мова
Э
Экономика
Ф
Физика
Б
Биология
О
Окружающий мир
Р
Русский язык
У
Українська література
Ф
Французский язык
П
Психология
А
Алгебра
О
Обществознание
М
МХК
В
Видео-ответы
Г
География
П
Право
Г
Геометрия
А
Английский язык
И
Информатика
Қ
Қазақ тiлi
Л
Литература
И
История
Nicky133
Nicky133
31.10.2022 17:36 •  Другие предметы

Эссе на тему как восстановить хвойный лес​

Показать ответ
Ответ:
Вика6789754
Вика6789754
20.10.2022 16:32

ИНСТРУМЕНТЫ И ПРИ ДЛЯ РАСКРОЯ И ШИТЬЯ ОДЕЖДЫ

Для выполнения ручных работ при раскрое и шитье одежды необходимы следующие инструменты и при наперсток, ножницы, мелок, иглы и нитки, булавки и подушечка для них, сантиметровая лента, линейка, угольники, цветные карандаши и др.

Наперсток служит для предохранения пальца от уколов иглой при проталкивании ее в ткань. Наперсток надевают на средний палец правой руки. При шитье с наперстком конец иглы должен упираться в донышко наперстка. Выбирать наперсток надо по размеру пальца.

Ножницы бывают различных видов, но наиболее удобны при шитье в домашних условиях ножницы белошвейные № 3 и № 4, которые имеют один конец острый, а другой тупой. Держать ножницы при раскрое надо так, чтобы узкий конец их был внизу. Разрезать ткань ножницами на весу при раскрое не рекомендуется.

Мел или мыло применяют для обвода контуров выкройки и для нанесения линий на изделии после примерки. Мел бывает различных цветов. При раскрое следует пользоваться мелом такого цвета, который будет хорошо заметен на данной ткани. Не на всякую ткань можно наносить меловые линии, и поэтому для обводки контуров иногда рекомендуется применять остаток сухого мыла. Перед обводкой линий конец мела или мыла следует заострить.

Иглы и нитки нужно подбирать с учетом толщины ткани. При выборе иглы надо знать, что иглы с нечетной нумерацией значительно длиннее, чем с четной. Короткие иглы для шитья платьев не рекомендуются. Нитки нужно подбирать по размеру иглы. Длина нитки, вдеваемой в иголку, не должна превышать 40-60 см (на взмах руки), более длинная нитка спутывается и завязывается в узлы. При шитье на швейной машине иглы и нитки также подбирают в зависимости от вида ткани.

Булавки с головками служат для прикрепления выкройки к ткани при раскрое, а также для скалывания отдельных деталей при сметывании и шитье изделий.

Подушечка для булавок и игл применяется для вкалывания булавок и игл во время кроя и шитья, при этом иглы должны быть всегда с нитками.

Сантиметровая лента длиной 150 см применяется для снятия мерок с фигуры, построения чертежа выкройки и для других измерений.

Линейка применяется для построения чертежей выкроек.

Угольники применяются для вычерчивания прямых углов при построении чертежей.

Цветные карандаши применяются для нанесения линий фасона на выкройку.

0,0(0 оценок)
Ответ:
martynovich04
martynovich04
14.07.2022 19:19

.

Maqolalardan birida «Muzey pedagogikasi» tushunchasi tilga olindi. Jurnalxonlarimizdan mazkur tushuncha ustida kengroq to‘xtalish taklifi tushdi. Bu yil ham an’anamizga sodiq qolgan holda ana shu muzey materiallari asosida maqolalar berib borishni maqsad qildik. Yangi yildagi dastlabki maqolamiz aynan «Muzey pedagogikasi» mavzusiga bag‘ishlanadi.

Manbalarda «Muzey pedagogikasi» tushunchasi ilk bor XX asr boshlarida, Germaniyada yuzaga kelganligi va shakllanganligi haqida ma’lumotlar berilgan. Mazkur tushuncha hayotga joriy etilishida A. Lixtvark, A. Reyxven hamda R. Frotsdental kabi olim va amaliyotchilar nomi tilga olingan. Muzeylarning qulay tarbiyaviy va ta’limiy muhitiga alohida e’tibor qaratilib, «muzey pedagogikasi» tushunchasiga ilmiy jihatdan yanada keng yondashilgan.

Keyinchalik jahon bo‘ylab ta’lim-tarbiya sohasida muzey pedagogikasi yo‘nalishiga alohida e’tibor berila boshlandi, ko‘plab mamlakatlarda bolalar muzeylari tashkil etildi. Muzey pedagogikasi tushunchasi pedagog-olimlar tomonidan qo‘llanilib, mazkur sohada ko‘plab namunali tadbirlar amalga oshirila boshlandi. «Muzey pedagogikasi» tushunchasiga bir qator pedagog-olimlar ta’rif berganlar. Bu borada jumladan, yuqorida tilga olingan Germaniyalik olimlar o‘z fikrlarini bayon etganlar.

Mamlakatimizda muzeylarga ma’naviyat va ma’rifat ulashuvchi, ta’lim va tarbiyaviy ahamiyatga molik maskan sifatida yondashiladi. Muzeylarning tashkil etilishi, ularning jamiyat hayotida tutgan o‘rni, maqsad va vazifalari olimlarimiz tomonidan ilmiy asosda o‘rganiladi. Shu maqsadda muzeyshunoslikda bir qator izlanishlar amalga oshirilgan. 2013-yilda «Akademnashr» nashriyotida chop etilgan «O‘zbekiston muzeylari istiqboli» risolasi aynan shular jumlasidandir.

Mazkur risolada O‘zbekiston Davlat tarixi muzeyi direktori J. Ismoilovaning «Muzey pedagogikasi: tarixi, buguni va istiqboli» nomli maqolasi berilgan. Maqolada muzey pedagogikasi nima va u nima uchun kerak savoliga javob berish bilan birga, mazkur tushunchaga keng ta’rif berilgan. Jumladan, «Muzey pedagogikasi pedagogika, psixo-logiya va muzeyshunoslikning o‘zaro uyg‘unligi natijasida shakllangan fan yo‘nalishi hisoblanadi».

J. Ismoilovning fikrlaridan kelib chiqib, aytish mumkinki, muzey pedagogikasi — bu muzey muhiti sharoitlarida o‘tmish tajribalari, tarixiy, ma’rifiy, madaniy qadriyatlarni pedagogik jarayon orqali kelajak avlodga etkazishdan iborat. Muzey yosh avlod tarbiyasi jarayoniga munosib hissa qo‘shuvchi ko‘makchi maskandir. Muzey pedagogikasi yo‘nalishida asosan muzeyning ta’lim muassasalari bilan o‘zaro hamkorligi ko‘zda tutiladi.

Mazkur yo‘nalishning keng ommalashuvining sababi muzeylarga tashrif buyuruvchilarni yanada jalb etish, turli noan’anaviy ta’lim-tarbiya metodlaridan foydalanib, yosh avlodda mamlakatimiz tarixini o‘rganishlarida va ularning ta’lim-tarbiya olish jarayonlarida o‘z hissasini qo‘shishdan iborat. Bunda ekskursovod va pedagoglar ol-diga quyidagi faoliyat maqsadlari qo‘yiladi:

• muzey va uning jamlanmalari orqali o‘tmish qadriyatlariga tashrif buyuruvchilarda qiziqish uyg‘otish;

• yoshlarda muzey yodgorliklariga ehtiyotkorona, hurmat bilan munosabatda bo‘lish, ularni mamlakatimiz tarixi, madaniyatining bir qismi sifatida anglash tuyg‘ularini shakllantirish, tashkil etilgan muzey-pedagogik dasturlari asosida umumiy mavzu va pedagogik maqsadga oid tadbirlarni kiritishdan iborat.

«Muzey pedagogikasi» tushunchasi o‘z mazmun-mohiyatida quyidagi funksiyalarni amalga oshirishini ifoda etadi:

• Axborot berish — muzey, avvalo, tashrif buyuruvchiga qaysidir sohada axborot beradi.

• Ta’lim berish — muzey o‘zida jamlangan materiallar vositasida tashrif buyuruvchilarning bilim doirasini kengaytirishda muhim o‘rin tutadi, bundan tashqari, muzeydagi kommunikatsiya jarayonida tashrif buyuruvchilar muzey sohasida ayrim malaka va ko‘nikmalarni o‘zlashtirish imkoniga ega bo‘ladilar. Muzey boshqa ta’lim muassasalarida olingan bilimlarga qo‘shimcha bilim olish imkoniga ega maskandir.

• Ijodiy qobiliyatlarini rivojlantirishni rag‘batlantirish — muzey ayrim sohalarda tashrif buyuruvchining ma’naviy madaniyatini shakllantirish, uning shaxsiy ijodiy xislatlarini ochishga ijobiy ta’sir etuvchi maskandir. Muzeyda shaxsni ijodiy jarayonlarga undovchi alohida sharoitlar mavjud. Eng muhimi uning ta’sirchan «ilhom baxsh etuvchi» imkoniyatga egaligi, o‘tmish qadriyatlar, an’ana va urf-odatlar aks etganligidir.

• Muloqotchanlikni shakllantirish — muzey mavzusiga oid mavzularda qiziqishlar bo‘yicha turli tadbirlarning tashkil etilishi jarayonida o‘smir-yoshlar faol muloqotga chorlanadi. Muzey taqdim etadigan muzey-axborotlari muloqotchanlikka qulay imkoniyat yaratadi, bunda mazmunli, qiziqarli, norasmiy shaxsiy muloqot yuzaga keladi. Muloqot uchrashuv, seminar, viktorina va boshqa tadbirlar shaklida o‘tkazilishi mumkin.

at.

Объяснение:

0,0(0 оценок)
Популярные вопросы: Другие предметы
Полный доступ
Позволит учиться лучше и быстрее. Неограниченный доступ к базе и ответам от экспертов и ai-bota Оформи подписку
logo
Начни делиться знаниями
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси ai-бота