Imagine it is 4.00 pm and you are supposed to do the following things by midnight. Put the activities in order of importance, and make a note of any activities that could be done
1 Write an essay for your literature lesson
(Написать эссе для вашего урока литературы)
2 Get ready for a geometry test
(Подготовиться к тесту по геометрии)
3 Help your mother with the shopping
(Помочь маме с покупками)
4 Play a favourite game with your young brother/sister
(Поиграть в любимую игру со своим братом/сестрой)
The next day: (На следующий день)
5 Play tennis
(Поиграть в теннис)
6 Call your best friend to discuss all school news
(Позвонить своему лучшему другу и обсудить все школьные новости)
7 Watch your favourite film on TV.
(Посмотреть свой любимый фильм на ТВ)
(Написать эссе для вашего урока литературы)
2 Get ready for a geometry test
(Подготовиться к тесту по геометрии)
3 Help your mother with the shopping
(Помочь маме с покупками)
4 Play a favourite game with your young brother/sister
(Поиграть в любимую игру со своим братом/сестрой)
The next day: (На следующий день)
5 Play tennis
(Поиграть в теннис)
6 Call your best friend to discuss all school news
(Позвонить своему лучшему другу и обсудить все школьные новости)
7 Watch your favourite film on TV.
(Посмотреть свой любимый фильм на ТВ)