ответ:1.Составить во к следующим ответам.
1. I am doing my homework now.
2. They usually do their homework in the evening
3. My mother went shopping last Friday.
4. My friends have been in Italy 2 years ago.
2. Используйте глаголы в скобках в правильной форме.
1. I (has written, wrote, have written)
the letter yesterday.
2. Tamara (has, have) already (cleans, cleaned) the room.
3. I (have done, is doing, am doing) my lessons now.
4. He (has done, have done, did) his exercises till six o’clock.
Объяснение:
1.Составить во к следующим ответам.
pleas chek my profile .
векторы скорости лодки и мальчика составляют прямой угол.
у лодки и мальчика - взаимноперепндикулярные импульсы
надо сделать векторное сложение
скалярная сумма по теореме Пифагора
катет 1 = p1 =m1v1 = 100*1=100 кг/*м/с
катет 2 = p2 =m2v2 = 50*2= 100 кг/*м/с
гипотенуза p12 = √(p1^2+p2^2)=√2*100^2=100√2 кг/*м/с
p12 = (m1+m2)u
u = p12 / (m1+m2) = 100√2 /(100+50) = 2√2/3 = 0.94 м/с
направление движения <A между берегом и новым направлением лодки
cosA =p1/p12 =100 /100√2 = 1/√2 =√2 /2
<A=45 град
ОТВЕТ 0.94 м/с ; направление ее движения 45 град
ответ:1.Составить во к следующим ответам.
1. I am doing my homework now.
2. They usually do their homework in the evening
3. My mother went shopping last Friday.
4. My friends have been in Italy 2 years ago.
2. Используйте глаголы в скобках в правильной форме.
1. I (has written, wrote, have written)
the letter yesterday.
2. Tamara (has, have) already (cleans, cleaned) the room.
3. I (have done, is doing, am doing) my lessons now.
4. He (has done, have done, did) his exercises till six o’clock.
Объяснение:
1.Составить во к следующим ответам.
1. I am doing my homework now.
2. They usually do their homework in the evening
3. My mother went shopping last Friday.
4. My friends have been in Italy 2 years ago.
2. Используйте глаголы в скобках в правильной форме.
1. I (has written, wrote, have written)
the letter yesterday.
2. Tamara (has, have) already (cleans, cleaned) the room.
3. I (have done, is doing, am doing) my lessons now.
4. He (has done, have done, did) his exercises till six o’clock.
pleas chek my profile .
векторы скорости лодки и мальчика составляют прямой угол.
у лодки и мальчика - взаимноперепндикулярные импульсы
надо сделать векторное сложение
скалярная сумма по теореме Пифагора
катет 1 = p1 =m1v1 = 100*1=100 кг/*м/с
катет 2 = p2 =m2v2 = 50*2= 100 кг/*м/с
гипотенуза p12 = √(p1^2+p2^2)=√2*100^2=100√2 кг/*м/с
p12 = (m1+m2)u
u = p12 / (m1+m2) = 100√2 /(100+50) = 2√2/3 = 0.94 м/с
направление движения <A между берегом и новым направлением лодки
cosA =p1/p12 =100 /100√2 = 1/√2 =√2 /2
<A=45 град
ОТВЕТ 0.94 м/с ; направление ее движения 45 град