ДАМ 30б 1. Circle what "HE" means to say. She : These girls can't speak English well yet. He: Neither can these boys.
a) These boys cannot speak English well either. B) These boys can already speak English well. C) neither of the children can speak English well vet. D) All the children can speak English well. E) A few of them cfn speak English well.
7. Circle what "HE" means to say. She : my children do not like noisy games.He: Neither do mine.
A) Ilis children like noisy games. B) His children do not play any games at all. C) His childrendon't like noisy games either. D) His children don't play quiet games. E) His children do not play quiet games.
8.Circle the proper form of the reported speech."Will you see them on Sunday?", Timur asked.
a) Timur asked if I would see them on Sunday. B) Timur asked will see them on Sunday C) Timur asked would I see them on Sunday. D) Timur asked ifI saw them on Sunday E) Timur asked if he sees them on Sunday
9. Circle the proper form of the infinitive. That woman is still sitting. She seems... over an hour,
a) to have been waiting. b have waited. C) to be waited. d) to wait E) be waitilhg
10. English. Circle the proper form of the infinitive. Don't interrupt him when he is working. He hates
a) to disturb. B) to be disturbing. C) to be disturbed. D) disturbed. E) disturbing the explorers went to Brazil. 11. Circle the proper form of the participle. Bitterly
a) disappointing. disappointed. c being disappointed, d be disappointing. e having disappointed.
12. Circle the proper form of the participle. ..my work I went out into the open air.
a) Having finished. b) Finishing. c) Finished. d) Being finished e) Finish.
13.Circle the proper form of the participle. I have found her..
a) going. b) gone c) go. d) went e) goes
14 Circle the proper tenses. He was afraid of... his job.
a) to lose. B) lose. C) losing. D) lost. E) had lost.
Вы узнали, что в произведение главный герой самый маленький зайчонок, которого зовут Листопадничек. С приходом холодов все звери спрятались в норы, птицы улетели в теплые края и зайчонок очень испугался, что зимой в лесу он замерзнет.
В лесу стало скучно и решил он убежать за журавлями в теплые страны. По дороге ему встретились бобры, которые строили на речке плотину, чтобы со своими маленькими бобрятами пережить холодную зиму. Бобры сказали зайчонку, что в ихней хатке зимой очень тепло и зайчонок попросился у них остаться перезимовать.
Но вскоре ему не понравилось жить в хатке у бобров, и он решил уйти домой к себе в теплое гнездышко. Бобры его отпустили, но выход был под водой, так как зайчонок не умел плавать и нырять ему пришлось остаться. Всю зиму он был нянькой для маленьких бобрят и кормил их ивовыми мягкими веточками.
Ранней весной прорвала вода плотину бобров и стала заливать хатку. Бобру пришлось очень быстро учить зайчонка плавать и нырять, чтобы успешно он добрался до берега. Оказавшись на берегу реки, зайчонок быстро побежал домой на родное болото. После того как он выспался в теплом гнездышке возле мамы он рассказал своим братьям и сестрам о своих приключениях.
Анализируете прочитанный рассказ и выделяете самые главные события, которые произошли с зайчонком.Сделав выводы можете приступить к написанию плана. Постарайтесь в план включить все истории, которые произошли в лесу с зайчонком-листопадничком.Составляете план. Составляем план к рассказу "Листопадничек"План.
1. Страх зайчонка замерзнуть зимой в лесу.
2. Побег зайчонка за журавлями в теплые страны.
3. Зимовье зайчонка в хатке бобров.
4. Неудавшиеся попытка вернуться домой в лес к маме зайчихе.
зайчонка-листопадничка.
6. Возвращение домой зайчонка к маме, братьям и сестрам.
( ˙꒳˙ ) Держи. Сойдет? Если что, то можно убрать 3-4 первых предложения. Удачи.