Фонвизина “Недоросль”, наверное, никогда не утратит свою актуальность. В комедии затрагиваются важнейшие вопросы, которые остаются животрепещущими и в наше время.
Конечно, главной проблемой, описываемой в произведении, является воспитание. Митрофанушка – любимый сынок. Его мать, госпожа Простакова, не нарадуется на свое чадо. Она считает сына самым лучшим в мире, хотя хвастаться на самом деле нечем.
Митрофан – невежественное и глупое существо, у которого в жизни одна радость – поесть и полентяйничать. Любви к наукам у Митрофанушки нет. Он не уважает своих учителей (которые и сами не знают своего предмета). Учеба недоросля тоже застыла на одном месте. Учиться он не хочет, зато жаждет жениться.
Воспитание Митрофана полностью зависело от его матери, властной и склочной госпожи Простаковой. Она ни за что на свете не отпускала от себя сына. Он был ее лучом света, надеждой и гордостью. Простакова любила Митрофанушку слепой материнской любовью.
Но ответного уважения Простакова не получала. Митрофанушка относился к матери потребительски. Она нужна была ему только тогда, когда могла его обеспечивать.
Недоросль умело играет на чувстве вини. Как только что-то идет не по его задумке, Митрофанушка грозится, что “здесь и река близко, нырну, так поминай как звали”.
В комедии описываются нравы тогдашнего общества: учителя-неучи, стремление помещиков “потакать холопами”, грубость и необразованность представителей так называемой высшей прослойки. Литература отражала реальные настроения, которые имели место в социуме.
Из таких Митрофанушек вырастают глупые и ограниченные паразиты, которые думают только о себе. Они слепо прожигают жизнь и не желают утруждать себя умственной деятельностью.
Если бы Митрофан не воспитывался в атмосфере вседозволенности, он бы стал совершенно другим человеком. Важно воспитывать детей так, чтобы они не были примитивными личностями, которые при любой возможности готовы предать своих родителей.
1. У паэме ідэалам дзяржаўнага ўладара Гусоўскі аб'явіў Вітаўта. Вітаўт, як ніхто, узвысіў шляхту, выхадцам з якой быў Гусоўскі, умацаваў цэнтральную ўладу. Пры ім Вялікае княства Літоўскае мела наибольшую тэрыторыю, стрымлівала татар, паспяхова вяло абарончыя войны. Княжанне Вітаўта паўстае ў паэме як час гераічных спаборніцтваў, дзе кожны чалавек меў поле для подзвігаў і сцвярджэння сваёй годнасці. Паэт славіць устаноўленыя Вітаўтам паляванніспаборніцтвы як школу вайсковага выхавання.
2.Паэма «Песня пра зубра» — гімн Беларусі, яе людзям, прыродзе. Калі паэт піша пра родныя краявіды, то апісанне прасякнута глыбокім патрыятычным пачуццём:
"Край наш багаты. Але з усіх наяўных багаццяў
Люд перавагу аддаў скарбам, прынамсі, лясным.
Шаты зялёных дуброў так і вабяць утульным спакоем..."
Паэма прасякнута любоўю паэта да роднага краю, глыбокім адчуваннем радзімы як месца адзінага і непаўторнага.
"Думкай ляціш быстракрылай ноччу і днём на радзіму, — піша М. Гусоўскі, — у памяці сеці вабіш той час незабыўны, што некалі ў нетрах родных лясоў разгубіўся, і кліч — не даклічаш..."
Аўтар замілавана любуецца пушчай, дзе прайшло яго дзяцінства і юнацтва, захапляецца "дзівосным прыстанкам загадак і цудаў". Лес і прырода для паэта — "эліксір маладосці, бадзёрасці духу". У беларускіх пушчах незлічоныя багацці, мноства звяроў, птушак, у нераст рыба кішыць не толькі ў рэках і азёрах, але і ў лужынах: нашы лясы - гэта нашых даброт і багацця невычарпальны калодзеж. А як маляўніча ён іх апісвае! Хмаркі навіслі на "макаўках кронаў", ад ранняй вясны да позняй восені пушча напоўнена водарам кветак, спевам птушак і гэтыя "скарбы свае нашы людзі на золата нават не прамяняюць".
Фонвизина “Недоросль”, наверное, никогда не утратит свою актуальность. В комедии затрагиваются важнейшие вопросы, которые остаются животрепещущими и в наше время.
Конечно, главной проблемой, описываемой в произведении, является воспитание. Митрофанушка – любимый сынок. Его мать, госпожа Простакова, не нарадуется на свое чадо. Она считает сына самым лучшим в мире, хотя хвастаться на самом деле нечем.
Митрофан – невежественное и глупое существо, у которого в жизни одна радость – поесть и полентяйничать. Любви к наукам у Митрофанушки нет. Он не уважает своих учителей (которые и сами не знают своего предмета). Учеба недоросля тоже застыла на одном месте. Учиться он не хочет, зато жаждет жениться.
Воспитание Митрофана полностью зависело от его матери, властной и склочной госпожи Простаковой. Она ни за что на свете не отпускала от себя сына. Он был ее лучом света, надеждой и гордостью. Простакова любила Митрофанушку слепой материнской любовью.
Но ответного уважения Простакова не получала. Митрофанушка относился к матери потребительски. Она нужна была ему только тогда, когда могла его обеспечивать.
Недоросль умело играет на чувстве вини. Как только что-то идет не по его задумке, Митрофанушка грозится, что “здесь и река близко, нырну, так поминай как звали”.
В комедии описываются нравы тогдашнего общества: учителя-неучи, стремление помещиков “потакать холопами”, грубость и необразованность представителей так называемой высшей прослойки. Литература отражала реальные настроения, которые имели место в социуме.
Из таких Митрофанушек вырастают глупые и ограниченные паразиты, которые думают только о себе. Они слепо прожигают жизнь и не желают утруждать себя умственной деятельностью.
Если бы Митрофан не воспитывался в атмосфере вседозволенности, он бы стал совершенно другим человеком. Важно воспитывать детей так, чтобы они не были примитивными личностями, которые при любой возможности готовы предать своих родителей.
1. У паэме ідэалам дзяржаўнага ўладара Гусоўскі аб'явіў Вітаўта. Вітаўт, як ніхто, узвысіў шляхту, выхадцам з якой быў Гусоўскі, умацаваў цэнтральную ўладу. Пры ім Вялікае княства Літоўскае мела наибольшую тэрыторыю, стрымлівала татар, паспяхова вяло абарончыя войны. Княжанне Вітаўта паўстае ў паэме як час гераічных спаборніцтваў, дзе кожны чалавек меў поле для подзвігаў і сцвярджэння сваёй годнасці. Паэт славіць устаноўленыя Вітаўтам паляванніспаборніцтвы як школу вайсковага выхавання.
2.Паэма «Песня пра зубра» — гімн Беларусі, яе людзям, прыродзе. Калі паэт піша пра родныя краявіды, то апісанне прасякнута глыбокім патрыятычным пачуццём:
"Край наш багаты. Але з усіх наяўных багаццяў
Люд перавагу аддаў скарбам, прынамсі, лясным.
Шаты зялёных дуброў так і вабяць утульным спакоем..."
Паэма прасякнута любоўю паэта да роднага краю, глыбокім адчуваннем радзімы як месца адзінага і непаўторнага.
"Думкай ляціш быстракрылай ноччу і днём на радзіму, — піша М. Гусоўскі, — у памяці сеці вабіш той час незабыўны, што некалі ў нетрах родных лясоў разгубіўся, і кліч — не даклічаш..."
Аўтар замілавана любуецца пушчай, дзе прайшло яго дзяцінства і юнацтва, захапляецца "дзівосным прыстанкам загадак і цудаў". Лес і прырода для паэта — "эліксір маладосці, бадзёрасці духу". У беларускіх пушчах незлічоныя багацці, мноства звяроў, птушак, у нераст рыба кішыць не толькі ў рэках і азёрах, але і ў лужынах: нашы лясы - гэта нашых даброт і багацця невычарпальны калодзеж. А як маляўніча ён іх апісвае! Хмаркі навіслі на "макаўках кронаў", ад ранняй вясны да позняй восені пушча напоўнена водарам кветак, спевам птушак і гэтыя "скарбы свае нашы людзі на золата нават не прамяняюць".
Безліч радкоў прысвячае паэт паляванню ў пушчы:
"У лузе расставіць, каб трапіў у пастку сахаты.
Бачыў і чуў, як пальбой аглушалася пушча,
Грузна, мармычучы, ў снег асядала здабыча..."