3)“Новую зямлю”Я.Коласа справядлiва называюць энцыклапедыяй жыцця бел. сялянства конца XIX- i пачатку XX ст. i невыпадкова. Паэма -- вялiкi эпiчны твор аб гiстарычным лёсе бел. сялянства i пошуках iм шляхоу да светлай будучынi. Паэт расказвае аб усiм, чым багата i цiкава жыццё сялян: аб клопатах i занятках дарослых, аб забауках дзяцей i iх вучобе, аб святочных днях i буднях, ясных летнiх днях i цiхiх зiмовых вечарах, калi дарослыя пры дзецях "пачнуць казаць свае успамiнкi, вясцi размовы пра старынкi".
Працай былi запоунены буднi сялян. Працавалi i дарослыя, i дзецi: Мiхаiл выконвау абавязкi леснiка, Антось "правiу гаспадарку", усю хатнюю работу выконвала Ганна -- жонка Мiхала. Я.Колас паказвае працэс варыва, сяубы, жнiва, малацьбы. У час жнiва калектыуная праца становiцца крынiцай прыгожага, напауняе душу сялян радасцю, прыносiць iм задавальненне. Паэт можа расказаць цэлую гiсторыю пра стары дзедау човен, пра тое, як трэба умела выбраць касу.
Апiсанне касьбы -- гэта цэлы гiмн у гонар чалавека працы. Касцы парауноуваюцца з "ваякамi", якiя iдуць "нiбы у атаку", то "грамадою, то шнурам цягнуць, чарадою, то паасобку, то па пары". У паэме апiсваюцца i прылады працы, створаныя працавiтымi рукамi (сярпок крывенькi, граблi), i сялянская хата, гумно, павець. Я.Колас ведае, як звiваецца пчалiны рой i як яго трэба абiраць, як трэба слаць снапы на таку, каб было зручна малацiць.
З энцыклапедычнай шырынёй апiсвае Я.Колас усе звычаi i абрады, якiя бытавалi у той час на Бел. Гэта каляндарныя святы (куцця, вялiкдзень, коляды), звычаi узаемадапамогi (талака, кумаванне, кiрмашы сходы, народныя песнi, казкi).
Па энцыклапедычнаму шырока апiсвае Я.Колас сваю родную зямлю -- мацi. Апяваючы знаёмыя яму з дзяцiнства мясцiны, ён паказвае, наколькi прыгожая наша зямля i як многа хараства i паэзii у яе сцiплых краявiдах. Чаргуюцца днi i ночы, за зiмамi iдуць вёсны, птушкi пралятаюць з выраю i зноу ляцяць у цёплыя краiны, iдуць дажджы, гуляюць завiрухi, разлiваюцца i замярзаюць рэкi -- пра усё гэта расказваецца у паэме. У вобразах роднага краю Я.Колас заусёды чэрпау натхненне i сiлу. Хараство роднай прыроды выклiкала у паэта не толькi радасць i захапленне, але i смутак. Яго сэрца балiць за бяспраунага, прыгнечанага i зняважанага сялянiна. З паэм мы уяуляем яго знешнi выгляд, у што ён быу апрануты, што еу i пiу, аб чым марыу, на што спадзявауся i у што верыу. Працоунаму чалавеку, якi паустае у паэме ва усёй сваёй велiчы, аддае Я.Колас свае сiлы, сваю любоу i свой талент.
№ 2.
Па шырынi тэматыкi, па багаццю жыццёвага зместу "Новая зямля” не мае сабе роуных у белар. лiтаратуры. Гэта вялiкi эпiчны твор аб гiстарычным лёсе сялянства, аб яго шляхах-дарогах да шчасця i волi. У паэме шматгранна адлюстравана жыцце народа, яго праца, побыт, псiхалогiя, асаблiвасцi нацыянальнага характару, мова, прырода роднага краю. Тут глыбока i праудзiва выяулены мары i жаданнi працоуных мас белар. вескi. Таму "Новую зямлю” справядлiва называюць энцыклапедыяй жыцця белар. сялянства канца ХIХ стаг. Галоунае у паэме -- пошукi зямлi i волi. Гэта тэма вызначае асноуны змест паэмы. Коласавы героi жывуць у няволi, церпяць прыгнет i таму самае дарагое, самае моцнае iх жаданне -- свабода. Мiхал, Антось, Ганна – людзi простыя, малыя, але па-свойму "удалыя". Яны паказаны у паэме шчырымi, рухлiвымi працаунiкамi, свабодалюбамi. Гэта сапраудныя народныя характары, носьбiты працоунай народнай маралi. У iх жыццевым вопыце выяуляецца лес народа i разам з тым гiсторыя iх iндывiдуальнага жыцця.
Лев Толстой (1828 – 1910гг.) написал рассказ «После бала» в 1903 году, но первое издание было в 1911 году. Рассказ основан на реальных событиях.
В своем небольшом рассказе автор раскрывает три «вечные темы»: тема «отцы и дети», темы «любви» и тема «добра и зла».
Тема «отцов и детей» представлена кратко, хотя автор и хотел сначала назвать рассказ «дочь и отец». В произведении нет вражды отцов и детей, скорее наоборот, любовь и уважение. Толстой очень нежно описывает, как героиня рассказа Варя танцует на балу с отцом и как в конце танца отец целует ее в лоб. Но автор раскрывает другую сторону темы: как поступки родителей влияют на судьбу детей. Описывая отца Вари на балу, в начале рассказа, Толстой создает образ статного военного в возрасте, обладающего нежным сердцем. Но в конце произведения, автор меняет свое отношение и отношение читателя к этому военному, а все из-за одного случая, который разбивает рассказ на две части: до наказания татарина и после. Во второй части Толстой уже пишет о полковнике как о жестоком человеке и никак не может найти оправдания его действиям. Этот случай и становится роковым для главного героя, Ивана Васильевича, от имени которого идет повествование. Из-за этого поступка полковника и его жестокости, рассказчик не смог больше любить его дочь.
Тема «любви» раскрывается как второстепенная, хотя и занимает большую часть произведения. Любовь Ивана Васильевича к Варе хорошо описана в первой части рассказа, она становится толчком для совершения поступков со стороны главного героя, но до наступления переломного момента. После, эта тема почти уходит из рассказа и остается только как напоминание, что любовь пошла на убыль.
А вот тема «добра и зла», тема «рокового случая» стала в рассказе основной. С этого и начинается повествование, Иван Васильевич рассуждает, что случай может человеку понять что хорошо, а что плохо и изменить принятые ранее решения. Иван Васильевич рассказывает о любви, которая с ним случилась, о любви чистой, искренней и, скорее всего, взаимной. Эта любовь выступает в качестве «добра» в рассказе. Но случается переломный момент, в котором сконцентрировано все зло и жестокость произведения. В итоге «зло» побеждает. Рассказчик делает свой выбор не в сторону любви, а в сторону отказа от нее. И дает заключение, что не случись этого события, возможно, все в его жизни сложилось по-другому: возможно, женился на Варе, поступил на военную службу. И хотя его слушатели его поддерживали, у Ивана Васильевича все же была искренняя досада. Один роковой случай в жизни, порой меняет все ее направление.
3)“Новую зямлю”Я.Коласа справядлiва называюць энцыклапедыяй жыцця бел. сялянства конца XIX- i пачатку XX ст. i невыпадкова. Паэма -- вялiкi эпiчны твор аб гiстарычным лёсе бел. сялянства i пошуках iм шляхоу да светлай будучынi. Паэт расказвае аб усiм, чым багата i цiкава жыццё сялян: аб клопатах i занятках дарослых, аб забауках дзяцей i iх вучобе, аб святочных днях i буднях, ясных летнiх днях i цiхiх зiмовых вечарах, калi дарослыя пры дзецях "пачнуць казаць свае успамiнкi, вясцi размовы пра старынкi".
Працай былi запоунены буднi сялян. Працавалi i дарослыя, i дзецi: Мiхаiл выконвау абавязкi леснiка, Антось "правiу гаспадарку", усю хатнюю работу выконвала Ганна -- жонка Мiхала. Я.Колас паказвае працэс варыва, сяубы, жнiва, малацьбы. У час жнiва калектыуная праца становiцца крынiцай прыгожага, напауняе душу сялян радасцю, прыносiць iм задавальненне. Паэт можа расказаць цэлую гiсторыю пра стары дзедау човен, пра тое, як трэба умела выбраць касу.
Апiсанне касьбы -- гэта цэлы гiмн у гонар чалавека працы. Касцы парауноуваюцца з "ваякамi", якiя iдуць "нiбы у атаку", то "грамадою, то шнурам цягнуць, чарадою, то паасобку, то па пары". У паэме апiсваюцца i прылады працы, створаныя працавiтымi рукамi (сярпок крывенькi, граблi), i сялянская хата, гумно, павець. Я.Колас ведае, як звiваецца пчалiны рой i як яго трэба абiраць, як трэба слаць снапы на таку, каб было зручна малацiць.
З энцыклапедычнай шырынёй апiсвае Я.Колас усе звычаi i абрады, якiя бытавалi у той час на Бел. Гэта каляндарныя святы (куцця, вялiкдзень, коляды), звычаi узаемадапамогi (талака, кумаванне, кiрмашы сходы, народныя песнi, казкi).
Па энцыклапедычнаму шырока апiсвае Я.Колас сваю родную зямлю -- мацi. Апяваючы знаёмыя яму з дзяцiнства мясцiны, ён паказвае, наколькi прыгожая наша зямля i як многа хараства i паэзii у яе сцiплых краявiдах. Чаргуюцца днi i ночы, за зiмамi iдуць вёсны, птушкi пралятаюць з выраю i зноу ляцяць у цёплыя краiны, iдуць дажджы, гуляюць завiрухi, разлiваюцца i замярзаюць рэкi -- пра усё гэта расказваецца у паэме. У вобразах роднага краю Я.Колас заусёды чэрпау натхненне i сiлу. Хараство роднай прыроды выклiкала у паэта не толькi радасць i захапленне, але i смутак. Яго сэрца балiць за бяспраунага, прыгнечанага i зняважанага сялянiна. З паэм мы уяуляем яго знешнi выгляд, у што ён быу апрануты, што еу i пiу, аб чым марыу, на што спадзявауся i у што верыу. Працоунаму чалавеку, якi паустае у паэме ва усёй сваёй велiчы, аддае Я.Колас свае сiлы, сваю любоу i свой талент.
№ 2.
Па шырынi тэматыкi, па багаццю жыццёвага зместу "Новая зямля” не мае сабе роуных у белар. лiтаратуры. Гэта вялiкi эпiчны твор аб гiстарычным лёсе сялянства, аб яго шляхах-дарогах да шчасця i волi. У паэме шматгранна адлюстравана жыцце народа, яго праца, побыт, псiхалогiя, асаблiвасцi нацыянальнага характару, мова, прырода роднага краю. Тут глыбока i праудзiва выяулены мары i жаданнi працоуных мас белар. вескi. Таму "Новую зямлю” справядлiва называюць энцыклапедыяй жыцця белар. сялянства канца ХIХ стаг. Галоунае у паэме -- пошукi зямлi i волi. Гэта тэма вызначае асноуны змест паэмы. Коласавы героi жывуць у няволi, церпяць прыгнет i таму самае дарагое, самае моцнае iх жаданне -- свабода. Мiхал, Антось, Ганна – людзi простыя, малыя, але па-свойму "удалыя". Яны паказаны у паэме шчырымi, рухлiвымi працаунiкамi, свабодалюбамi. Гэта сапраудныя народныя характары, носьбiты працоунай народнай маралi. У iх жыццевым вопыце выяуляецца лес народа i разам з тым гiсторыя iх iндывiдуальнага жыцця.
Лев Толстой (1828 – 1910гг.) написал рассказ «После бала» в 1903 году, но первое издание было в 1911 году. Рассказ основан на реальных событиях.
В своем небольшом рассказе автор раскрывает три «вечные темы»: тема «отцы и дети», темы «любви» и тема «добра и зла».
Тема «отцов и детей» представлена кратко, хотя автор и хотел сначала назвать рассказ «дочь и отец». В произведении нет вражды отцов и детей, скорее наоборот, любовь и уважение. Толстой очень нежно описывает, как героиня рассказа Варя танцует на балу с отцом и как в конце танца отец целует ее в лоб. Но автор раскрывает другую сторону темы: как поступки родителей влияют на судьбу детей. Описывая отца Вари на балу, в начале рассказа, Толстой создает образ статного военного в возрасте, обладающего нежным сердцем. Но в конце произведения, автор меняет свое отношение и отношение читателя к этому военному, а все из-за одного случая, который разбивает рассказ на две части: до наказания татарина и после. Во второй части Толстой уже пишет о полковнике как о жестоком человеке и никак не может найти оправдания его действиям. Этот случай и становится роковым для главного героя, Ивана Васильевича, от имени которого идет повествование. Из-за этого поступка полковника и его жестокости, рассказчик не смог больше любить его дочь.
Тема «любви» раскрывается как второстепенная, хотя и занимает большую часть произведения. Любовь Ивана Васильевича к Варе хорошо описана в первой части рассказа, она становится толчком для совершения поступков со стороны главного героя, но до наступления переломного момента. После, эта тема почти уходит из рассказа и остается только как напоминание, что любовь пошла на убыль.
А вот тема «добра и зла», тема «рокового случая» стала в рассказе основной. С этого и начинается повествование, Иван Васильевич рассуждает, что случай может человеку понять что хорошо, а что плохо и изменить принятые ранее решения. Иван Васильевич рассказывает о любви, которая с ним случилась, о любви чистой, искренней и, скорее всего, взаимной. Эта любовь выступает в качестве «добра» в рассказе. Но случается переломный момент, в котором сконцентрировано все зло и жестокость произведения. В итоге «зло» побеждает. Рассказчик делает свой выбор не в сторону любви, а в сторону отказа от нее. И дает заключение, что не случись этого события, возможно, все в его жизни сложилось по-другому: возможно, женился на Варе, поступил на военную службу. И хотя его слушатели его поддерживали, у Ивана Васильевича все же была искренняя досада. Один роковой случай в жизни, порой меняет все ее направление.