Словы, якія набываюць у вершы пераносны сэнс, называюцца тропамі. Яны надаюць паэтычнай мове асаблівую выразнасць, падкрэсліваюць самыя характэрныя прыкметы прадметаў і з'яў.
З тропаў вам ужо вядомы асноўныя, якія складаюць «табліцу множання» паэтычнай мовы (менавіта множання, бо яны значна ўзмацняюць уздзеянне слова). Гэта эпітэты («светлыя згадкі», «простае шчасце людское»), параўнанні («дзяўчаты, як дождж залаты»), сімвалы («цвяток радзімы васілька»), метафары («у небе ціха зоркі расцвілі»). Разна-віднасцю метафары з'яўляецца адухаўленне («вецер вые ў сотні труб») і ўвасабленне («колас з коласам гутарку дзіўную завялі...»). Часта верш будуецца як адно разгорнутае ўвасабленне.
- Часть там, где Николенька просыпается утром и поражается предками(вроде 1 часть) - Николенька, будучи добрым и довольно чувствительным мальчиком, видел только хорошее в своих родителях. Его поражала улыбка матери, её внешность. Для Николеньки лицо мамы - ангельское.Отец был довольноно загадочным ребёнку, однако мальчика это не смущало. Николенька отмечал, насколько его отец мог быть и серьёзным, строгим, так и красивым одновременно. Мальчик чист душою. Он любит свою деревню, дом, где он родился и рос. Уезжая, ему было очень жалко со всем этим прощаться. Я удивляюсь и восхищаюсь добротой Николеньки. Его любовь к своим родителям - нечто замечательное и тёплое. Ощущение его отношения к ним начинает мне греть душу.
Объяснение:
Словы, якія набываюць у вершы пераносны сэнс, называюцца тропамі. Яны надаюць паэтычнай мове асаблівую выразнасць, падкрэсліваюць самыя характэрныя прыкметы прадметаў і з'яў.
З тропаў вам ужо вядомы асноўныя, якія складаюць «табліцу множання» паэтычнай мовы (менавіта множання, бо яны значна ўзмацняюць уздзеянне слова). Гэта эпітэты («светлыя згадкі», «простае шчасце людское»), параўнанні («дзяўчаты, як дождж залаты»), сімвалы («цвяток радзімы васілька»), метафары («у небе ціха зоркі расцвілі»). Разна-віднасцю метафары з'яўляецца адухаўленне («вецер вые ў сотні труб») і ўвасабленне («колас з коласам гутарку дзіўную завялі...»). Часта верш будуецца як адно разгорнутае ўвасабленне.
Николенька, будучи добрым и довольно чувствительным мальчиком, видел только хорошее в своих родителях. Его поражала улыбка матери, её внешность. Для Николеньки лицо мамы - ангельское.Отец был довольноно загадочным ребёнку, однако мальчика это не смущало. Николенька отмечал, насколько его отец мог быть и серьёзным, строгим, так и красивым одновременно. Мальчик чист душою. Он любит свою деревню, дом, где он родился и рос. Уезжая, ему было очень жалко со всем этим прощаться.
Я удивляюсь и восхищаюсь добротой Николеньки. Его любовь к своим родителям - нечто замечательное и тёплое. Ощущение его отношения к ним начинает мне греть душу.