Бег на короткие дистанции относится к циклическим видам физических упражнений и отличается относительной непродолжительностью работы при максимальной её интенсивности. Бег, как естественный быстрого передвижения, наиболее полезен развивающемуся детскому организму. Элементы бега являются составной частью других физических упражнений в прыжках и играх. В течение всего периода обучения в средней школе, начиная с первого класса, бег занимает в большинстве уроков ведущее место среди других видов физических упражнений. Овладение техникой бега представляет важную сторону процесса обучения школьников. Без этого невозможно рационально использовать двигательные и физические возможности. Поэтому после летнего отдыха целесообразно первые занятия начинать прохождением темы «Бег». Необходимо умело планировать эти упражнения, распределяя их во всей системе годовых уроков, что позволяет расширить диапазон полученных двигательных навыков, подкрепляет угасающие условно-рефлекторные связи. Возможность регулярного совершенствования техники бега обеспечивается путем включения беговых упражнений в разминку или заключительную часть уроков по другим разделам школьной программы физической культуры.
3. Ведущая педагогическая идея опыта
Ведущая педагогическая идея опыта основана на принципе постепенности в педагогических правилах: от простого – к сложному, от лёгкого – к трудному,
(Татар халык әкияте)
Бер Кеше, Улын ияртеп, шәһәргә барырга чыккан икән, ди. Баралар, баралар икән, юл өстендә бик яхшы бер ат дагасы ятканлыгын күргәннәр.
Бу Кеше, улына күрсәтеп:
— Улым, әнә бер бик яхшы дага ята. Файдасы тияр иде, ал аны! — дигәч, малай:
— Юлда очраган бар тимер-томырны җыя китсәң... Иренмичә аны иелеп аласым юк әле,— дип әйтте, ди.
Ул алмагач, бу кеше үзе алып, куенына кыстырып киттеләр, ди. Барып җиттеләр, ди, бер тимерчелеккә. Әлеге Кеше тимерчегә кереп, даганы егерме биш тиенгә сатты, ди, һәм шул акчага чия җимеше сатып алды, ди. Киттеләр, ди, Малай арттан, Әтисе алдан бара, ди. Ә Әтисе, Малайга сиздермичә генә, чияләрне юлга берәм-берәм ташлап бара башлаган. Малай юлда яткан чияләрне берәм-берәм чүпләп бара, ди.
Инде Әтисе, чияләрне ташлап бетергәч, һәм Малае иң соңгы чияне дә үрелеп юлдан алгач, артына борылып, Улына:
— Менә шулай, Улым, акылны хезмәт түкмичә генә алып булмый аны. Әгәр дә даганы үрелеп алырга иренмәсәң, бер үрелүдә эш беткән булыр иде. Менә син шул бер дага бәһасенә сатып алынган чияләрне ике йөз дә егерме биш тапкыр үрелеп алдың инде. Бер иелергә иренсәң, ике йөз егерме биш мәртәбә иелергә туры килер,— дип әйткәч, Малайның йөзе чия кебек кызарды, ди.
3. Ведущая педагогическая идея опыта
Ведущая педагогическая идея опыта основана на принципе постепенности в педагогических правилах: от простого – к сложному, от лёгкого – к трудному,