6. Виберіть речення, у якому допущено помилку при заміні прямої мови непрямою. A) Батько сказав дітям, що час збиратися в дорогу.
Б) Сам до себе говорив Тимофій, що земля найкраще пахне восени.
B) Карпо запитав, чи будете ставити паркан, чи без паркану обійдеться.
Г) Олена Петрівна запитала, хто купив Ользі таке гарне намисто.
Граматична основа в реченні - "поклали". Для того, чтобы определить граматичну основу, нужно найти просту дієслово в реченні и убрать всё, что стоит перед ним и после него. В данном случае, просте дієслово - "поклали". Перед ним стоит іменник "спорядження" - сказуемое в реченні, а после - сполучник "в" и іменник "човен", который является додатком до простого дієслова.
Позиціонуючи дане речення на три складові (подмет, просте дієслово, додаток), можна виділити граматичну основу у цьому реченні: "они поклали". Ці складові є необхідними для свідомого розуміння змісту цього речення. Подмет - "туристичке спорядження", додаток - "в човен". Просте дієслово "поклали", є серед цих складових.
- В данном варианте ответа А (зіграти внічию, уникати фальші, найбільш авторитетний) все словосочетания являются прилагательными, а не действиями, поэтому данный вариант не подходит.
- В варианте ответа Б (духовні витоки, кадити фіміам, перечитувати поезію) все словосочетания являются действиями, поэтому данный вариант подходит.
- В варианте ответа В (оригінальний у поглядах, напроти сіней, бачити уві сні) все словосочетания являются прилагательными, а не действиями, поэтому данный вариант не подходит.
- В варианте ответа Г (зібратися на відпочинок, бігти назустріч, особливо яскраво) все словосочетания являются действиями, поэтому данный вариант подходит.
2. Лише дієслівні словосполучення в рядку:
- В данном варианте ответа А (курс лекцій, стаття словника, виступ колективу) есть словосочетания с существительными, поэтому данный вариант не подходит.
- В варианте ответа Б (виконати завдання, працювати на совість, займатися спортом) все словосочетания являются действиями, поэтому данный вариант подходит.
- В варианте ответа В (бажання вчитися, уміння слухати, прагнення вдосконалюватися) все словосочетания являются действиями, поэтому данный вариант подходит.
- В варианте ответа Г (доручити товаришеві, підписано до друку, особливо старанно) есть словосочетания с глаголами, поэтому данный вариант не подходит.
3. Виділене слово є підметом у реченні:
- В выделенной фразе А (Весело щебетали в гайках пташки) подлежащего нет, поэтому данный вариант не подходит.
- В выделенной фразе Б (Слово, чому ти не твердая криця, що серед бою так ясно іскриться?) есть подлежащее "слово", поэтому данный вариант подходит.
- В выделенной фразе В (Скресання криги – завжди свято для дітвори) есть подлежащее "скресання криги", поэтому данный вариант подходит.
- В выделенной фразе Г (Я вірю в краще майбутнє рідного народу!) есть подлежащее "Я", поэтому данный вариант подходит.
4. Складений іменний присудок є в реченні:
- В данном варианте ответа А (Заквітчалися буйними садами) есть именной сказуемое "заквітчалися буйними садами", поэтому данный вариант подходит.
- В данном варианте ответа Б (Небо починало поступово бліднути) есть глагольное сказуемое "починало бліднути", поэтому данный вариант не подходит.
- В данном варианте ответа В (Тільки людина може здійснити неможливе) есть глагольное сказуемое "може здійснити", поэтому данный вариант не подходит.
- В данном варианте ответа Г (Столичний гамір заважкий мені) есть именной сказуемое "гамір заважкий мені", поэтому данный вариант подходит.
5. Складений дієслівний присудок є в реченні:
- В данном варианте ответа А (Я ваших слів не можу зрозуміти) есть глагольное сказуемое "не можу зрозуміти", поэтому данный вариант не подходит.
- В данном варианте ответа Б (Добрі діти – потіха, а злі – гризота) есть глагольное сказуемое "є потіха" и "є гризота", поэтому данный вариант подходит.
- В данном варианте ответа В (Весь степ був залитий сонцем) есть глагольное сказуемое "був залитий", поэтому данный вариант не подходит.
- В данном варианте ответа Г (Я на вбогім сумнім перелозі буду сіять барвисті квітки) есть глагольное сказуемое "буду сіять", поэтому данный вариант подходит.